کسب رتبه نخست واردات کود شیمیایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به کسب رتبه نخست درصد تحقق واردات کودشیمیایی،گفت: در سال‌جاری کردستان موفق به کسب رتبه نخست در واردات کود شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان شامگاه دوشنبه در سومین جلسه ستاد تغذیه که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی کردستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی،گفت: بحث تغذیه اهمیت ویژه‌ای در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی داشته و بیش از ۶۰ درصد از اراضی استان از لحاظ فسفات فقیر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به کسب رتبه نخست درصد تحقق واردات کود، عنوان کرد: در سال‌جاری کردستان موفق به کسب رتبه نخست در واردات کود شد.

به گفته ذوالفقاری، کشاورزی دیم در استان کردستان تابع عوامل بعد از کشت مناسب از جمله، بذر باکیفیت، عملیات زراعی خوب و پس از آن عملیات داشت مناسب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهارداشت: در زمان کشت باید از کودهای پاییزه و هم بهاره، کود ازته، نیتراته و فسفاته استفاده کرد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد کود مصرفی باید در زمان کشت استفاده شود چون زمینی که از لحاظ عناصر رویشی فقیر باشد قطعا بدون کمک انسانی نمی‌تواند عملکرد خوبی را داشته باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: باتوجه به اینکه سال زراعی ۹۵-۹۶ یکی از بدترین سال‌ ها برای کشاورزی استان بود اما ما توانستیم با کمک روش‌های تغذیه‌ای مناسب خسارت‌های ناشی از کمبود بارندگی و سرمازدگی را جبران کنیم.

انتهای پیام/ د م

کردستان رتبه نخست واردات کود شیمیایی را کسب کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.