برگزاری آزمون اینترنتی مفاهیم قرآن ونهج البلاغه

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت :آزمون رشته های مفاهیم قرآن و نهج البلاغه 28 مهر به صورت اینترنتی در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  اختتامیه دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور مجتبی میرزایی مدیرکل جشنواره قرآنی جوانان کشور، ، حجت الاسلام مسعود راوند مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان، ظهر امروز در مسجد ابوالفضل کهنوج برگزار شد.
حجت الاسلام راوند مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان در این آئین ضمن قدردانی از حضور و همکاری مسئولین، افزود: در جامعه امروزی که بشر با استفاده از تکنولوژی در تمام عرصه ها وارد شده است اما نتوانسته است به مدینه فاضله خود دست پیدا کند لذا استفاده از قرآن و اهل بیت این ذخائر الهی می تواند موجب نجات بشریت از گمراهی شود
وی گفت: قرائت و استفاده از مفاهیم قرآنی موجب تغییر رفتار و سبک زندگی افراد می شود که اگر اینچنین شود، تمام مشکلات و مسائل جامعه بشری مرتفع می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: یکی از شیوه های نهادینه کردن قرآن در میان اقشار مختلف جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان، استفاده از مسابقات و جشنواره های قرآنی است که در این زمینه جشنواره قرآنی مدهامتان توانسته است فضای قرآنی خوبی در میان علاقمندان و فعالان این عرصه ایجاد کند.
وی بیان داشت: دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور 360 نفر شرکت کننده زن و مرد برگزار شده است و امیدواریم این حرکت موجب ترویج و تبیین سبک زندگی قرآنی در منطقه شود.
به گفته وی جشنواره قرآنی مدهامتان در قسمت خواهران در رشته های حفظ کل، قرائت و تصحیح قرائت حمد و سوره و در قسمت برادران شامل رشته های « حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت، اذان، ترتیل و تصحیح قرائت حمد و سوره برگزار شد.
حجت الاسلام راوند با اشاره به اینکه محل برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه خواهران در کانون فرهنگی فاطمیه کهنوج است،بیان داشت: نفرات اول تا سوم در هر رشته تقدیر و نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به اینکه 57 نفر از داوطلبین رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از جنوب کرمان هستند، ادامه داد: آزمون رشته های مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در ( 28 مهر ) به صورت اینترنتی در سراسر کشور برگزار می شود.
میرزایی مدیرکل کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور  گفت: بر اساس مصوبه ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور، مسابقات قرآن برای شرکت کنندگان زیر سن 18 توسط آموزش و پرورش برگزار می شود و ستاد عالی کانون های مساجد بر اساس مجوز اخذ شده، اقدام به برگزاری مسابقات قرآنی رده سنی جوانان 18 تا 30 سال کرده است.
وی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات تبیین و ترویج فعالیت های قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه و همچنین شناسایی و ایجاد انگیره برای فعالین قرآنی است.
انتهای/ی

اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان در کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار