معاون گمرک‌های استان بوشهر مطرح کرد

صادرات ۱۹ میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرک‌های استان بوشهر

معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر گفت: بیش از ۱۹ میلیون و ۶۰۲ هزار تن کالای غیر نفتی در نیمه نخست امسال از گمرک‌های استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

صادرات ۱۹ میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرک‌های استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره‌بیگی در بوشهر، با اشاره به اینکه ۱۴ گمرک در استان بوشهر خدمات لازم به بازرگانان و فعالان تجاری و اقتصادی ارائه می‌دهند اظهار داشت: برای تسریع در ارائه خدمات به بازرگانان و فعالان اقتصادی، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع مجهز شده است.

وی با تاکید بر نقش مهم استقرار سامانه جامع امور گمرکی در ارائه خدمات مطلوب به تجار تصریح کرد: با نصب سامانه جامع گمرکی هرگونه فعالیت در عرصه صادرات و واردات و ترخیص کالا به وسیله سیستم الکترونیکی انجام می‌شود که از بروز هر گونه تخلف و اشتباه جلوگیری می‌کند.

معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر با اشاره به اجرای برنامه‌های مهم برای افزایش خدمات به صادر کنندگان خاطر نشان کرد: کوتاه کردن فرایند مراحل اداری کالا‌های صادراتی، حذف تشریفات برای صادر کنندگان از گمرکات مبدا و مقصد و ادغام مراحل ارزیابی از برنامه‌های مهم امسال گمرکات استان بوشهر است.

قره‌بیگی به میزان کالا‌های صادراتی از گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر پرداخت و افزود:ب یش از ۱۹ میلیون و ۶۰۲ هزار تن کالای غیر نفتی در نیمه نخست امسال از گمرک‌های استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی، ارزش کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر را ۷.۳ میلیارد دلار دانست و خاطر نشان کرد: ارزش کالا‌های صادراتی در نیمه نخست امسال ۷ میلیارد و ۳۹۱ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییراتی نداشته است.

معاون صادرات و ترانزیت گمرک‌های استان بوشهر عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر را شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کود‌های معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ، آهک، هندوانه و خربزه اعلام کرد.

انتهای پیام /پ

صادرات ۱۹ میلیون تن کالای غیر نفتی از گمرک‌های استان بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.