صدور یکهزار کارت تردد مرزی برای مرزنشینان سردشت

یکصد هزار کارت تردد مرزی برای برای بهبود معیشت مرزنشینان سردشت صادر شده است.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد فرمانده هنگ مرزی سردشت با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر فعالیت مرزنشینان ساکن در شعاع حدود 15 کیلومتری مرز و بهره مندی از امتیاز مرزنشینی، گفت: تاکنون برای 15 هزار مرزنشین این شهرستان کارت تردد مرزی صادر شده است.

سرهنگ اسماعیلی افزود: در یکسال گذشته قاچاق کالا در این شهرستان 30 درصد کاهش و کشفیات کالای قاچاق و مواد نیز 30 درصد افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه کارت های تردد مرزی تنها برای ورود کالا نیست، افزود: بخشی از این کارت ها ویژه عشایر و قسمتی دیگر برای کارمندان دولتی مانند اداره منابع طبیعی که وظیفه حراست از جنگل ها و منابع شهرستان را دارند، صادر شده است.

اسماعیلی در خصوص روند اشتغالزایی در 2 معبر موقت مرزی این شهرستان، گفت: روزانه 700 نفر در معبر 'قاسم رش' و 500 نفر در معبر 'اشکان' به ازای هر مجوز تا سقف 100 کیلوگرم اقدام به واردات 69 قلم کالای مصوب کار ویژه مرزی می کنند.

وی  همچنین گفت : بیش از 70 درصد از نیروهای عملیاتی مرزبانی شامل نیروهای پایور و آموزش دیده دارای تخصص مرزبانی هستند به صورت شبانه روزی از 114 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق پاسداری می کنند.

انتهای پیام/ع

کاهش سی درصدی قاچاق کالا در سردشت در یکسال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.