نقشه باب کورکر برای کوتاه کردن دست ترامپ از برجام

رویترز نوشت سناتور باب کورکر به همکاران خود پیشنهاد داده است بندی که در قانون نظارت بر برجام، رئیس‌جمهور آمریکا را مکلف می‌کند هر سه ماه یکبار پایبندی ایران را تایید کند، از این قانون حذف کنند.

نقشه باب کورکر برای کوتاه کردن دست ترامپ از برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز به نقل از چند منبع آگاه در کنگره آمریکا گزارش داد سناتور «باب کورکر»، رئیس جمهوری‌خواه و بانفوذ کمیته روابط خارجی مجلس سنا در پی تنش‌های اخیر با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به همکاران خود پیشنهاد داده است بندی که در «قانون نظارت بر توافق هسته‌ای ایران» رئیس جمهور را مکلف می‌کند هر سه ماه یکبار برجام را تایید کند، از این قانون حذف کنند.

به گفته این منابع، کورکر در حالی رایزنی‌های خود با سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه را برای اصلاح این قانون آغاز کرده است که خودش طراح اصلی این قانون در سال ۲۰۱۵ بود.

گفتنی است ترامپ که از روابط خوبی با کورکر برخوردار بود، اخیرا بر سر حمایت از لغو قانون خدمات درمانی باراک اوباما (موسوم به اوباماکر) با او به شدت دچار اختلاف شده است و او را به همدستی با تیم اوباما در سال ۲۰۱۵ برای پیشبرد توافق هسته‌ای ایران متهم کرده است.

 

انتهای پیام/

باب کورکر به دنبال حذف الزام گزارش ترامپ به کنگره درباره برجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
بعضیا توی کشور خودمون میگفتن ما نباید مذاکره میکردیم اما به نظر شخصی من این توافق حالا چه خوب بود چه بد بنفعمون شد .فقط کافیه به امریکای الان رو با قبل از سال 2015 که توافق کردیم نگاه بیاندازیم تا متوجه منظورم بشین .و ایران الان رو قبل از توافق مقایسه کنین. از همه نظر بهش نگاه کنین .تاریخ مصرفش تموم شده .البته از خیلی وقته تموم شده این کارایی که داره بر ضد چند کشور انجام میده میخواد خودشو از این باتلاق نجات بده که اما نمیدونه راه نجاتی نیست .چهره و جایگاه الان ایران توی دنیا با قبل خیلی فرق کرده .به قول وزیر امور خارجمون با بی انصافی وجهه ایران رو خراب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
انشالله تا پنج سال اینده این امریکای ملعون بدبخت و ذلیل میشه و ستم هایی که به تمام ملت ها از جمله ایران به ناحق انجام داده گریبانگیر خودشون میشه
آخرین اخبار