رستگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

خطر تبدیل شدن جنوب شرقی تهران به کانون گرد و غبار

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: برداشت های غیر اصولی از آب های زیر زمینی به از بین بردن بخشی از منابع آبی و پوشش گیاهی در جنوب تهران منجر شده است.

خطر تبدیل شدن جنوب شرقی تهران به کانون گرد و غبارمحمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تبدیل شدن جنوب شرقی شهر تهران به کانون گرد و غبار در آینده اظهار داشت:سال گذشته در ستاد مبارزه با پدیده گرد و غبار از کارگزاران درخواست شد تا برای جلوگیری با این پدیده برنامه ای ارائه دهند .

 وی برداشت های غیر اصولی از آب های زیرزمینی را علت پدیده  بیان زایی بیان کرد و افزود: برداشت های غیر اصولی از آب های زیر زمینی به از بین بردن بخشی از منابع آبی و پوشش گیاهی در جنوب تهران منجر شده است.

رستگاری در رابطه با عوامل ایجاد بیابان زایی در این مناطق گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، چرای بی رویه دام در مراتع که پوشش گیاهی را از بین می برد و کاهش بارش ها در سال از مهمترین این عوامل است. 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ارائه  راهکارهایی برای جلوگیری از بیابان زایی  در جنوب تهران  اظهار کرد : برای جلوگیری از ایجاد پدیده بیابان زایی در مناطق جنوبی تهران  راهکارهایی مانند  مدیریت اراضی کشاورزی ، حفظ پوشش گیاهی از طریق کاشت نهال ،درخت و درختچه در مناطق بیابانی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی وجود دارد.

رستگاری از طرح های بیابان زدایی برای ایجاد اشتغال جوانان خبر داد و گفت : با مدیریت و طرح های صحیح برای  تولید اشتغال جوانان همچون تولید گیاهان دارویی و مرتع داری می توانیم از پدیده بیابان زایی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

افزایش کانون های گرد و غبار در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار