معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

3 هزار نقطه پرحادثه کشور نامزد بررسی نقاط حادثه خیز شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 3 هزار نقطه در کشور نامزد بررسی نقاط حادثه خیز شد که 1500نقطه آن به عنوان نقاط پرحادثه منجر به تصادفات فوتی و جرحی شناخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،داوود کشاورزیان در حاشیه بهره برداری از خط تولید باسکول توزين خودرو در حال حركت در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شناسایی نقاط پرحادثه بر اساس آیین نامه مصوب در کمیسیون ایمنی راه ها انجام گرفت که بر اساس آن از نقاط وقوع تصادف در کشور 3 هزار نقطه نامزد بررسی و از بین آن 1500 نقطه پرحادثه در کشور در چارچوب این آیین نامه منجر به تصادفات فوتی و جرحی شده و ضریب آن در چارچوب فرمول‌های محاسبهشده از یک حداقل و نصابی بالابود شناخته شد.

وی، اعتبار مورد نیاز بیش از هزار میلیارد تومای برای رفع این نقاط شناسایی‌شده را تاکیدکرد و افزود: این کار در گام اول با نصب تابلوهای هشداردهنده و اخطارهای به موقع انجام می شود تا رانندگان سرعت و رفتار خود را در رانندگی کنترل کنند.

به گفته وی، تمام جاده‌ها می‌تواند محل حادثه باشد چرا که اگر ما تمام نقاط پرحادثه‌ برطرف و حتی نقاط مستعد را اصلاح کنیم به طور قطع و یقین بیش از 20 درصد کاهش تلفات جاده‌ای را نخواهیم داشت بنابراین راننده باید سرعت خودرو را کنترل و با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کند.

*یک کشته به‌ازای هر 20 مجروح در کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، بخشی از تلفات جاده‌ای را مربوط به کیفیت خودروها دانست و گفت:به‌ازای هر 20 نفر که در کشور مجروح می شوند یک نفر کشته داریم در حالیکه طبق متوسط آمار جهانی به‌ازای هر 40 نفر که مجروح می شوند یک نفر کشته می‌شود

کشاورزیان، با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته این رقم به ازای هر 80 و 100 نفر مجروح، یک نفر کشته است افزود:علت این مهم را داشتن خودروهایی با امکانات ایمنی بالا است که سرنشینان آن مجروح می‌شوند ولی کشتهنمی‌شوند.

وی، معقتد است بخشی از تصادفات موقعی اصلاح و کم می‌شود که در حقیقت خودروهای به‌خدمت گرفته شده با امکانات ایمنی بهتر با ضرورت اصلاح نوع نگاه ما به تولید خودرو ساخته شود.

*لزوم اصلاح دیدگاه تولید خودروهای ارزان قیمت با کیفیت پایین

به گفته وی، اگر ما اعتقاد داشته‌باشیم که خودروهای ارزان حتی برای افراد دارای درآمد سرانه کمتر دارند بتوانند از خودرو شخصی استفاده‌کنند معنی آن داشتن همین خودروهای در حال استفاده فعلی است که در تصادفات منجر به فوت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهارداشت:اگر دیدگاهمان را اصلاح کنیم که الزامی ندارد همه ماشین شخصی داشته باشند و می توانند از وسایل و خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند شرایط بهتر می‌شود.

کشاورزیان با اظهارتاسف از اینکه آمار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری و  و ریلی روز به روز در حال کاهش است گفت:اگر یک اتوبوس از جاده حذف شود 12 تا 13 خودرو باید در جاده جایگزین آن شود و تردد کند.

وی تصریح‌کرد: یک اتوبوس با 30 لیتر سوخت مسافت 100 کیلومتر را طی می کند در حالیکه آن 12 تا 13 خودرو  100 لیتر سوخت یعنی 70 لیتر بیشتر مصرف می کند بنابراین استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی علاوه بر کاهش مصرف سوخت،کاهش آلاینده‌های هوا و زیست محیطی را سبب می شود.

*افزایش قدرت خرید مردم در استفاده از خودروهای با کیفیت بالا و ایمنی بیشتر

به گفته وی، حرکت کشور به سمت تولید خودروهای با کیفیت بیشتر و دارای امکانات ایمنی بهتر ضروری است تا با کارآفرینی و افزایش قدرت سرمایه‌گذاری و خرید بهتر مردم بتوانند از خودروهای بهتر خریداری کنند.

کشاورزیان، افزود: این مطلب بدان معنی نیست کسانیکه قدرت خرید آنها پایین است خودرو با کیفیت پایین و دارای مصرف سوخت زیاد و آلاینده هوا در تخریب محیط زیست را خریداری کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار