داروساز واشنگتن:

برخی از اعضای کنگره آمریکا از آلزایمر شدید رنج می‌برند!

مالک قدیمی‌ترین داروخانه در واشنگتن گفت برخی از مشتریانش در کنگره آمریکا ممکن است حتی وقایع روز گذشته را به یاد نیاورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، یک داروساز که نسخه داروهای برخی از اعضای کنگره آمریکا را به آن‌ها می‌فروشد به خبرنگاران گفت بعضی از آن‌ها «از مشکلات سلامتی بسیار حاد» مانند آلزایمر رنج می‌برند. او افزود برخی از قانون‌گذاران آمریکایی ممکن است حتی «وقایع روز گذشته را به یاد نیاورند».

مایک کیم، مالک داروخانه «گرابز» روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت برای برخی از اعضای کنگره داروهایی آماده کرده است که به منظور درمان بیماری‌هایی مانند دیابت و آلزایمر استفاده می‌شوند.

این داروساز گفت: «در ابتدا شرایط منطقی به نظر می‌رسد. اما پس از آن متوجه می‌شوید مشکل کجاست. من داروهایی به این افراد می‌فروشم که برای درمان بیماری‌های بسیار جدی استفاده می‌شود. حال، این افراد مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند».

ای افزود: «این مسئله موجب می‌شود با خود فکر کنید این‌ها که مسئولیت اتخاذ جدی‌ترین قوانین در کشور را دارند ممکن است حتی به یاد نیاورند روز گذشته چه رخ داده است».

داروخانه گرابز که در سال 1867 تاسیس شد، قدیمی‌ترین داروخانه در واشنگتن به حساب می‌آید. این داروخانه با استفاده از 5 راننده، روزانه 100 نسخه را به ساختمان کنگره آمریکا تحویل می‌دهد.

با این‌حال، مایک کیم در مصاحبه‌ای دیگر اظهارات پیشین خود را تصحیح کرد و گفت: «مطمئن نیست اعضای کنگره آمریکا در حقیقت از بیماری آلزایمر رنج می‌برند یا خیر». او همچنین گفت نمی‌تواند اطلاعات پزشکی شخصی افراد را فاش کند.

انجمن آلزایمر این بیماری را «نوعی از زوال عقل که مشکلاتی را برای حافظه، قدرت تفکر و رفتار به وجود می‌آورد» تعریف کرده است. در نخستین مراحل آلزایمز، پزشکان از دست رفتن قدرت حافظه را «خفیف» اعلام می‌کنند. اما در مراحل پیشرفته آن، این بیماری می‌تواند قدرت تکلم و یا نشان دادن واکنش به محیط پیرامون افراد را نیز تحت‌‎الشعاع قرار دهد.

 

انتهای پیام/

اعضای کنگره آمریکا آلزایمر دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار