توزیع 60 هزار اصله نهال پسته در خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:در سال جاری 60 هزار اصله نهال شناسه دار پسته یارانه دار بین متقاضیان استان خراسان شمالی توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد علی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی سطح کشت باغ های پسته در استان را 2 هزار و 332 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان هزار و 377 هکتار غیر بارور و 955 هکتار بارور تولید هزار و 793 تن است.

وی میانگین عملکرد باغ های پسته در استان در هر هکتار را هزار و 877 کیلوگرم برشمرد وافزود: نهال پسته مورد نیاز استان توسط دو واحد تولیدی نهال تحت نظر کمیته فنی نهال تامین می شود.

شریکیان با بیان این که پسته کاری سرمایه گذاری بلند مدت است که براین اساس لازم است بهره برداران با آگاهی دقیق از نیازهای اکونولوژیکی،شرایط فیزیکی و شیمیایی خاک و آب و توجیهات فنی و اقتصادی اقدام نمایند تا از هر گونه ریسک جلوگیری شود،اظهار کرد:بهره برداران باید قبل از احداث باغ مطالعات کافی و مشورت های لازم را با متخصصین و کارشناسان جهاد کشاورزی به عمل آورند.

وی برآورد امسال میزان تولید پسته در استان خراسان شمالی را هزار و 880 تن ذکر و اظهار کرد: شهرستان های جاجرم و اسفراین به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت و تولید پسته را در استان دارند.

وی ارقام پسته در استان را اوحدی،احمد آقایی،اکبری و کله قوچی برشمرد و گفت: برداشت پسته از نیمه اول شهریور آغاز و تا نیمه مهرماه در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

کشت 2 هزار و 332 هکتار پسته در استان خراسان شمالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.