حضور داوطلبانه راینس پریبس در جلسه پرسش و پاسخ کمیته تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

رئیس دفتر سابق کاخ سفید به صورت داوطلبانه در جلسه پرسش و پاسخ تیم تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرد.

حضور داوطلبانه راینس پریبس در جلسه پرسش و پاسخ کمیته تحقیقات دخالت روسیه در انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، راینس پریبس، رئیس دفتر سابق کاخ سفید از سوی کمیته تحقیقاتی رابرت مولر که مسئول رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکاست، مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت.

ویلیام بورک، وکیل راینس پریبس اعلام کرد: آقای پریبس به صورت داوطلبانه در این جلسه شرکت کرد و با خرسندی به همه پرسش‌های تیم تحقیقات پاسخ داد.

در اکتبر سال جاری میلادی، کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که تاکنون 100 مورد بازجویی انجام داده و 4000 صفحه اطلاعات و همچنین 100 هزار صفحه سند شامل ارزیابی های طبقه بندی شده، ایمیل و اطلاعات دیگر بدست آورده است؛ اما هیچ مدرکی دال بر اینکه دستیاران و مشاوران دونالد ترامپ در ماه نوامبر با روسیه در ارتباط بوده اند، بدست نیامده است.

کمیته اطلاعاتی سنا همچنین اعلام کرد قرار است 25 مصاحبه و بازجویی دیگر هم در ماه اکتبر انجام دهد. کمیته تحقیقاتی رابرت مولر در حال حاضر این مسئله را بررسی می کند که آیا تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در طول رقابتهای انتخاباتی 2016، با مقامات روس ارتباط داشته اند یا خیر.

دونالد ترامپ پیشتر هرگونه ارتباط با مقامات روس را تکذیب کرد و گفت: «باور نمی کنم روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده، باراک اوباما باید جلوی آن را می گرفته است.» روسیه هم تاکنون چندین بار هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ را رد کرده است.

پیش از این «جیمز کومی» مسئولیت رسیدگی به پرونده ارتباط تیم دونالد ترامپ با مقامات روس را بر عهده داشت؛ اما رئیس جمهور آمریکا وی را اخراج کرد. برخی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ برای متوقف کردن این پرونده، جیمز کومی را اخراج کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار