در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز؛

ظریف: اقدام ترامپ اعتبار آمریکا را در سطح بین‌المللی به شدت تضعیف خواهد کرد

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد اقدام ترامپ در خودداری از تایید پایبندی ایران به برجام، اعتبار آمریکا را در سطح بین‌المللی به شدت تضعیف خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف ، وزیر خارجه کشورمان در گفتگویی با خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در تهران در پاسخ به این پرسش که آیا از اقدام ترامپ ناامید شده است تاکید کرد: از دیدگاه همه طرف های دیگری که برجام را امضا کرده اند این توافقنامه در حال اجراست و لذا این را می توان پیروزی دیگری برای دیپلماسی دانست. ظریف همچنین تاکید کرد اقدام ترامپ در خودداری از تایید پایبندی ایران به برجام، اعتبار آمریکا را در سطح بین المللی به شدت تضعیف خواهد کرد.


ظریف گفت « این اقدام ترامپ، پیروزی دیگری برای دیپلماسی به شمار می آید زیرا همه امضاکنندگان توافق هسته ای استوار و ثابت قدم در کنار ایران مانده اند و از دید آنان برجام اجرا می شود.» 


وزیر امور خارجه ایران گفت « از این پس دیگر هیچ کشوری به هیچ یک از دولت های آمریکا اعتماد نخواهد کرد و وارد گفتگوهای درازمدت نخواهد شد زیرا دوره زمانی هر تعهدی از سوی دولت‌های آمریکا، باقیمانده دوره ریاست جمهوری، رئیس جمهور وقت خواهد بود.» 


او در پاسخ به پرسشی درباره تغییر موضع کاخ سفید بر سر قرارداد (شرکت هواپیما سازی) بوئینگ برای فروش 80 فروند هواپیمای نو به ایران - قراردادی که ارزش آن میلیاردها دلار بود - گفت تا جایی که به ایران مربوط می شود ما هیچ دعوایی با شرکت ها و مشاغل آمریکایی نداریم.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا از تلاش برای برقراری روابط بهتر با دولت کنونی آمریکا ناامید شده اید؟ پاسخ داد « فکر می کنم دولت ترامپ چشم هایش را به روی واقعیت های منطقه ما بسته است. خیلی اهمیت دارد که آمریکا اختلال شناختی خود را از منطقه  ما اصلاح کند.» 


محمد جواد ظریف همچنین گفت از سخنان ترامپ شگفت زده نشده است زیرا مقام های اروپایی او را در جریان آنچه در کاخ سفید جریان داشت قرار داده بودند.

 

انتهای پیام/

 

مصاحبه وزیر خارجه ایران با سی‌بی‌اس نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار