معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:پیش بینی می شود در سال جاری 24 هزار تن انار از باغات استان برداشت شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رضایی،معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 24 هزار تن انار از 4 هزار و 213 هکتار از باغ های زیرکاشت این محصول در استان برداشت شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت انار در استان افزود: 3 هزار و 519 هکتار از باغ های زیرکاشت انار استان بارور و 694 هکتار غیربارور است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برداشت انار در استان به دلیل سرمازدگی نا به هنگام در آذر 95، امسال کاهش چشمگیری خواهد داشت،گفت: بیشترین سطح زیرکاشت انار استان با هزار و 983 هکتار به شهرستان فردوس اختصاص دارد.

رضایی با بیان اینکه شیشه کپ، شهسوار، ملس، پوست سیاه، شیرین، یزدی و باغی را از ارقام تولیدی انار در خراسان جنوبی است، افزود: تعداد بهره برداران انار در استان 9 هزار و 500 نفر است.


وی با بیان اینکه برداشت محصول انار خراسان جنوبی تا اوایل آذر ادامه دارد،گفت: سال گذشته 38 هزار و 903 تن انار از باغ های زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد.
انتهای پیام/ب


سرمازدگی عامل کاهش چشمگیر برداشت انار در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.