بهره برداری از کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آبان ماه سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اولین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آبان ماه سال جاری در قلعه گنج به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در آبان ماه سال جاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: جنوب کرمان به عنوان بزرگترین تولید کننده خرما در کشور با تولید سالانه ۲۲۰ هزار تن انواع خرما مطرح است و همین امر نیاز شدید منطقه به احداث صنایع تبدیلی و کارخانجات فرآوری این محصول ارزشمند را سبب شده است.

وی افزود:طی چند سال اخیر تلاش سازمان صنعت و معدن و تجارت، در جهت جذب سرمایه گذاران برای احداث کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی به ثمر نشسته و خرسندم که اعلام کنم اولین کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان، واقع در شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور ،شهرستان قلعه گنج، در آستانه افتتاح و بهره برداری می باشد.

محمود اسکندری نسب تصریح کرد: مجوز این کارخانه دو سال قبل صادر شده و اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال تکمیل است که کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاری این طرح بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال بوده و برای ۳۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

اسکندری نسب گفت: این کارخانه توانایی تولید ۱۰۰۰ تن شیره و خمیر خرما را از ۵۰۰۰ تن خرما داراست.

وی در ادامه افزود: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هکتار و شامل یک سردخانه ۱۰۰۰ تنی و ۱۰۰۰ مترمربع سوله جهت فرآوری خرما می باشد.

اسکندری نسب گفت: هم اکنون ۶ مجوز دیگر در این زمینه نیز با ظرفیتی بالغ بر ۶۱۲۰ تن و سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در حال احداث می باشند و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۷۹ نفر فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان تصریح کرد: احداث صنایع تبدیلی جزو اولویت های کاری این سازمان درجهت ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی و جلوگیری از هدر رفتن دست رنج کشاورزان زحمتکش منطقه است.

انتهای پیام/س

بهره برداری از کارخانه فرآوری خرمای جنوب کرمان در قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار