معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه ترویج محصولات سالم با مشارکت زنان

زند از تفاهم‌نامه سه جانبه بین معاونت امور زنان رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ملی استاندارد خبر داد.

امضای تفاهم‌نامه سه جانبه ترویج محصولات سالم با مشارکت زنانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر زند رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اولین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با بیان اینکه کشاورزی در دنیا به دو مقوله کشاورزی خانوادگی و صنعتی تقسیم می شود، اظهار کرد: کشاورزی خانوادگی، 70 درصد کشاورزی دنیا را تشکیل می دهد که نقش زنان در این زمینه بسیار پررنگ است.

وی افزود: با توجه به تاثیر کشاورزی خانوادگی بر صنعتی نمی توان از این نوع کشاورزی غافل شد و در نتیجه این امر به کشاورزی صنعتی آسیب وارد می‌کند.

زند با بیان اینکه زن ها در کشاورزی خانوادگی و عشایری نقش کلیدی دارند،گفت: در دنیا پرداختن به کشاورزان بیش از کشاورزی اهمیت دارد و بنابراین توجه به زنان روستایی و عشایری جز اولویت ها در دنیا به شمار می روند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نقش مهم کشاورزان زن در توسعه پایدار بیان کرد: زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده و نقش سازنده‌ای دارند، از این رو کم توجهی به زنان در بخش کشاورزی، ما را از رسیدن به اهدافمان دور خواهد کرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در کشاورزی هزاره سوم، 17 هدف برای توسعه پایدار دیده شده که افزایش درآمد و کاهش فقر کشاورزان و پایداری اکو سیستم نقش مهمی در توسعه پایدار کشاورزی دارد.

همچنین تفاهم نامه سه جانبه استفاده زنان در توسعه پایدار و نقش آفرینی در فرآیند توسعه و استفاده از جوامع روستایی بین معاونت امور زنان رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان ملی استاندارد به امضا رسید.

ضرورت استفاده از مشاغل سبز و فناوری در جهت توسعه پایدار روستاها

معاون رییس جمهور در امور زنان در حاشیه این همایش اظهار کرد: امروزه یکی از مشکلات ما طبیعت روستایی و وجود پسماندهای پلاستیکی بر اماکن و تفریحگاه‌ها بوده که منظره روستاها را همانند مناطق شهری دگرگون کرده است.

وی افزود: از مشاغل سبز و فناوری می توان برای اشتغال زایی، رفع مشکلات اقتصادی در روستاها و بهبود شرایط محیطی استفاده کرد.

به گفته ابتکار حفاظت از قنات ها، بازیابی آب باران و استفاده مجدد از فاضلاب روستایی می تواند، منابع آب را احیا و بحران آب را حل کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: زنان روستایی با استفاده از صفحات خورشیدی می توانند در روستاها برق مورد نیاز خانوار خود را تولید کنند و همواره با صفحه های خورشیدی که برای روستاها برق تولید می‌کنند، نیز توانایی فروش آن را دارند.

این مقام مسوول تصریح کرد: زنان روستایی درک عمیقی از طبیعت و منابع طبیعی دارند که این نگاه عمیق در توسعه پایدار روستاها نقش بسزایی دارد.

ابتکار در خاتمه گفت: با ظرفیت سازی دولت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اشتغال زایی به روستاها اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار