بهترین پارک مجسمه‌های دنیا +تصاویر

اغلب تماشای هنر را به عنوان یک تجربه داخلی و حرکت در موزه‌ها و گالری‌ها و تماشای نقاشی و مجسمه در نظر می‌گیریم. اما برخی از بهترین آثار هنری را می‌توان آمیخته با طبیعت دید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اغلب تماشای هنر را به عنوان یک تجربه داخلی و حرکت در موزه‌ها و گالری‌ها و تماشای نقاشی و مجسمه در نظر می‌گیریم. اما برخی از بهترین آثار هنری را می‌توان آمیخته با طبیعت دید. باغ مجسمه‌ها یا پارک مجسمه‌ها تاریخچه طولانی دارند. قرن هاست که مجموعه داران و هنرمندان مجسمه‌ها را گرد هم آورده و در طبیعت قرار دارند و با استفاده از جذابیت هنر و محیط زیست بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب کرده اند. در سراسر جهان، بهترین پارک مجسمه‌ها بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا بیرون بروند و در حال لذت بردن از طبیعت آثار هنری فوق العاده را تماشا کنند. معمولا با تمرکز بر هنرمندان معاصر و مدرن بیشتر آن‌ها هم مجموعه‌های دائمی و هم نمایشگاه‌های موقتی دارند. در اینجا با بهترین پارک مجسمه‌های دنیا آشنا می‌شوید.

پارک مجسمه سقراط، لانگ ایسلند سیتی، کوئینز، نیویورک

در سال ۱۹۸۶ هنرمند «مارک دی سوورو» که گروهی از اعضای جامعه را را رهبری کرد که این محل را که سابقا محل دفن غیرقانونی زباله بود، به یک پارک مجسمه تبدیل کنند. اکنون حدود ۹۰ هزار نفر در سال از این پارک بازدید می‌کنند و ۳۶۵ روز سال باز است. این پارک نمایشگاه‌های چرخشی، مجسمه‌های دائمی و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های اجتماعی از جمله سینمای فضای باز، بازار محصولات کشاورزی دارد.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 

 
 
 
 
پارک مجسمه المپیک، سیاتل، واشنگتن

این فضای سبز توسط موزه هنر سیاتل ایجاد شد و دارای پارک مجسمه و ساحل است. این پارک شامل کلکسیون ائمی و اینستالیشن‌های متعدد است. این پارک ساحلی یکی از تنها فضاهای سبز شهر است و برای ارائه بازدید رایگان منحصربفرد است.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 

 
 
 
پارک مجسمه اکبرگپارکن، اسلو، نروژ

این پارک مجسمه در نزدیکی مرکز شهر اسلو قرار دارد و توسط کلکسیونر هنری «کریستین رینگز» در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده است. آثاری از لوئیز بورژوا، سالوادور دالی و جنی هولزر تن‌ها برخی از شاهکارهای این مجموعه مجسمه‌های مدرن و معاصر آن هستند. علاوه بر مجسمه، این پارک چشم انداز گسترده‌ای به سراسر پایتخت نروژ ارائه می‌دهد.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 

 
بومارزو، ویتربو، ایتالیا

بومارزو که با عنوان پارک هیولا‌ها نیز شناخته می‌شود یک باغ قرن شانزدهمی است که ۹۰ دقیقه با رم فاصله دارد. این پارک در دهه ۱۹۵۰ به رسمیت شناخته شد زمانی که سالوادور دالی یک فیلم کوتاه درباره آن ساخت و باعث بازسازی آن شد.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 

 
 
موزه و پارک مجسمه کوردوا، لینکلن، ماساچوست

این موزه و پارک مجسمه در نوع خود در نیوانگلند بزرگترین است. پارک در سال ۱۹۵۰ با بیش از ۶۰ مجسمه مدرن و اثر معاصر بنا شد.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 

 
Fondation Maeght، سنت پل دو ونس، فرانسه

این موزه تنها چند کیلومتر با ساحل مدیترانه فاصله دارد و توسط خانواده Maeght و هنرمند اسپانیایی جوان میرو در دهه ۱۹۶۰ ایجاد شده است.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 

 
 
 
مرکز هنر استورم کینگ، کورنوال، نیویورک
 
این مرکز هنری در سال ۱۹۶۰ تاسیس شده و یک ساعت با شمال منهتن فاصله دارد. مجموعه مجسمه‌های معاصر آن به عنوان قوی‌ترین مجسمه‌ها در ایالات متحده با آثاری از هنری مور، اندی گلدزورث، الکساندر کالدر، سل لویت و روی لیختن اشتاین شناخته می‌شود. این پارک علاوه بر مجموعه دائمی، نمایشگاه‌های موقت نیز در طول سال برگزار می‌کند.
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 

 
 
موزه فضای باز هانکون، ژاپن

هانکون که با منظره دیدنی کوه فوجی شناخته می‌شود، اولین موزه هنر فضای باز ژاپن را نیز داراست. این موزه شامل مجموعه بزرگی از آثار هنری مور و صد مجسمه مدرن و معاصر از هنرمندان ژاپنی و بین المللی می‌شود.
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 
 

 
پارک مجسمه لومیر، میسوری

حدود ۳۰۰ هزار نفر در سال از این پارک مجسمه دیدن می‌کنند. این پارک در اصل در سال ۱۹۶۸ به عنوان یادبود شوهر مرحوم ماتیلدا لومیر افتتاح شد و وقتی یک مجسمه ساز محلی ۴۰ اثرش را در دهه ۱۹۷۰ به آن اهدا کرد، بازدیدکنندگان زیادی را جلب کرد. این پارک کلاس‌های هنری، کمپ‌های تابستانی و یک نمایشگاه سالانه به مناسبت روز مادر برگزار می‌کند.
 
 بهترین پارک مجسمه های دنیا
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا 
 

 
 
 
پارک مجسمه یورکشایر، انگلستان

این پارک در غرب یورکشایر اولین پارک مجسمه انگلستان است و مجموعه خوبی از مجسمه‌های بریتانیایی و بین المللی دارد. این پارک دارای مجموعه دائمی و نمایشگاه‌های دوره‌ای است. بازدید ازپارک رایگان است و بازدیدکنندگان می‌توانند حتی سگ‌های خود را برای لذت بردن از هنر بیاورند.
 
بهترین پارک مجسمه های دنیا
 
منبع:برترین ها
انتهای پیام/
 

با بهترین پارک مجسمه  دنیا بیشتر آشنا شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
اون نروژ چي بود؟
آخرین اخبار