آغاز برداشت پسته وحشی و کلخونگ در اندیکا

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا از آغاز برداشت بنه یا پسته وحشی و کلخونگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن نوذری، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا بیان کرد: برداشت میوه های با ارزشی نظیر کلخونگ و بنه یا پسته وحشی هرسال در اواخر مهر و اوایل آبان آغاز می شود.

وی اذعان داشت: این گونه ها علاوه بر داشتن ارزش هایی همچون ارزش زیست محیطی و تاثیر بر جلوگیری از فرسایش خاک و داشتن نقش اساسی در تلطیف هوا از جهت سلامت نیز دارای خواص زیادی هستند و برای سلامت انسان مفید می باشند.

نوذری تصریح کرد: از جمله خواص دارویی بنه یا پسته وحشی می توان به دفع سنگ کلیه، رفع خلط گلو، مفید برای سلامت استخوان ها و درد مفاصل و از جمله خواص کلخونگ نیز می توان به تاثیر در جلوگیری از ریزش مو، موثر در بیماری آسم و غیره اشاره کرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا اظهار داشت: علاوه بر موارد دارویی می توان به ارزش اقتصادی این گونه ها نیز اشاره کرد، چرا که هر ساله جوامع محلی و عشایری شهرستان از این گونه های با ارزش علاوه بر رفع نیازهای مصرفی خود مازاد آن را روانه بازار می می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به رعایت نکات حفاظتی در هنگام برداشت این محصول گفت: جوامع محلی و عشایر که قصد برداشت دارند، ضمن رعایت اصول حفاظتی و به صورت صحیح اقدام کنند تا صدمه ای به این سرمایه های ملی و باارزش وارد نشود.

انتهای پیام/گ

برداشت پسته وحشی و کلخونگ آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.