شرایط نامناسب اماکن و وسایل تفریحی در خوزستان

مدیر کل استاندارد خوزستان شرایط اماکن و وسایل تفریحی در 21 شهرستان استان را نامناسب عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی زاده، مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: بخش هایی از اماکن تفریحی که زیر نظر شهرداری هستند از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و متاسفانه همکاری شهرداری برای ایمن سازی این اماکن ضعیف است.

وی با اشاره به مقوله بررسی استاندارد آسانسورها اظهار کرد: در بررسی هایی که از استاندارد برخی آسانسورهای در خوزستان انجام گرفت 200 مورد بحرانی، 96 مورد آسانسور غیر فعال شدند و 168 آسانسور نیز دچار ایرادات ساختمانی بودند.

دهدشتی زاده اذعان داشت: استاندارد خوزستان برنامه داشت که 15 هزار ترازو را در سطح خوزستان مورد ارزیابی قرار دهد، اما متاسفانه اصناف ممانعت می کنند و در 6 ماه نخست امسال تنها یک هزار و 500 ترازو بررسی شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: 556 فرآورده تولیدی در استان دارای نشان استاندارد هستند و در 6 ماه نخست امسال نیز 53 مورد پروانه استاندارد صادر شده است.

این مقام همچنین با اشاره به بررسی طلاجات در سطح بازار بیان داشت: در 6 ماه نخست امسال 395 صنف طلاجات مورد ارزیابی استاندارد قرار گرفتند که از 515 مورد بازرسی نمونه طلا 321 مورد تایید و 194 مورد تایید قرار نگرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز گفت: اداره استاندارد نباید نفوذ پذیر باشد، سالم سازی و استاندارد سازی باید در این ارگان حفظ شود تا اطمینان عمومی را جلب کند.

وی اذعان کرد: برای توسعه در کشور باید به مقوله استاندارد اهمیت داده شود؛ به عنوان مثال استاندارد در صادرات اهمیت خاصی دارد اگر کالایی بدون استاندارد از استان صادر شود به اقتصاد خوزستان صدمه وارد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده اظهار داشت: سازمان های مثل محیط زیست، میراث فرهنگی و استاندارد بازدارنده هستند و از بروز بسیاری از تخلفات در جامعه جلوگیری می نماید.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی افزود: اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور با شعار امکان پذیر نیست در صورتی که کیفیت و قیمت کالای خارجی از داخلی بهتر باشد مردم از کالای خارجی استقبال می کنند.

انتهای پیام/گ

شرایط اماکن و وسایل تفریحی در خوزستان مناسب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.