راهکاری برای پیشگیری از نرمی استخوان در نوزادان

محققان در امریکا با انجام مطالعه‌ای تازه متوجه شدند با استفاده از دوزهای بالاتری از حد استاندارد ویتامین D می‌توان جلوی راشیتیسم یا نرمی استخوان را در نوزادان نارس و پیش از موعد مقرر به دنیا آمده گرفت.

راهکاری برای پیشگیری از نرمی استخوان در نوزادانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  راشیتیسم نوعی بیماری ناشی از کمبود ویتامین دی است که سبب نرمی و شکنندگی استخوان در کودکان می‌شود و آکادمی متخصصان پزشکی کودکان امریکا توصیه کرده است که برای جلوگیری از آن تمام نوزادان باید روزانه به میزان ۴۰۰ واحد مکمل ویتامین دی دریافت کنند.

 یافته‌های محققان دانشگاه نبراسکا در امریکا که در نشریه Plos One منتشر شده، نشان می‌دهد که افزایش مصرف روزانه مکمل استاندارد ویتامین دی از ۴۰۰ واحد بین‌المللی (IU) به میزان ۸۰۰ واحد بین‌اللمللی در نوزادان نارس یا متولدشده پیش از موعد مقرر، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد.

در این تحقیق، دو گروه از نوزادان نارسی که بین هفته ۲۴ و ۳۲ بارداری به دنیا آمده بودند، به مدت بیش از ۴ هفته با دوزهای متفاوت ۴۰۰ و ۸۰۰ واحدی بین‌الملل تغذیه شدند. نتایج نشان داد نوزادانی که دوز اضافی ۸۰۰ واحدی دریافت کرده بودند رشد بهتری از لحاظ تراکم استخوان در مقایسه با کودکانی داشتند که دوز استاندارد دریافت کرده بودند.

منبع:سلامت انلاین

انتهای پیام/

 

پیشگیری از نرمی استخوان در نوزادان زودرس با این ویتامین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.