بهره برداری از مرکز درمانی رمشک در محروم ترین منطقه جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:مرکز بهداشتی ،درمانی رمشک،از توابع شهرستان قلعه گنج، با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی بزودی به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از مرکز بهداشتی، درمانی رمشک در محروم ترین منطقه جنوب کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بازدید از مراکز بهداشتی رمشک در شهرستان قلعه گنج گفت: ارائه خدمت به مناطق محروم و دورترین مناطق حوزه تحت پوشش دانشگاه اولویت نخست ما است، در دهستان رمشک هم یک مرکز جامع خدمات سلامت نیمه تمام وجود دارد که آماده تکمیل و تجهیز این مرکز در کمترین زمان ممکن برای ارائه خدمات مناسب به مردم این منطقه هستیم.

وی افزود: این مرکز حدود شش سال است که پیشرفت فیزیکی بیش از 98 درصد دارد اما متاسفانه هنوز برای تجهیز و ارائه خدمات مناسب بهداشتی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل نشده است و این تأخیر مشکلاتی را برای مردم منطقه به دنبال داشته است.

قاسم زاده ضمن بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت رمشک تصریح کرد: کمبودهایی به ویژه از نظر فضای فیزیکی مناسب برای ارائه خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه، کمبود پانسیون پزشک و ... وجود دارد که این کمبودها با بهره برداری از ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت رمشک برطرف می شود.

در حاشیه این بازدید اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با مولوی یونس چاهانی امام جمعه اهل تسنن ،منطقه رمشک دیدار و گفتگو کردند.

ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این دیدار، با بیان اینکه هیچ تفاوتی در ارائه خدمات بین مذاهب و قومیت‌ها وجود ندارد و به همه مناطق به یک اندازه توجه می شود افزود: وظیفه ما خدمت رسانی به همه مردم به ویژه مناطق محروم است .

وی تصریح کرد: با تجهیز و راه اندازی ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت رمشک اکثر خدمات مانند دندانپزشکی، آزمایشگاه و ... ارائه می شود که ما هم در این راستا به جد پیگیر هستیم تا این مرکز هر چه سریعتر تکمیل و تجهیز شود.

قاسم زاده با بیان اینکه راه اندازی مرکز درمان بستر برای ارائه خدمات لازم در دستور کار قرار دارد، افزود: تلاش داریم تابلوک زایمانی هم در همین مرکز آماده شود تا مردم خدمات لازم را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خطاب به امام جمعه رمشک گفت: در راستای تامین نیروی بومی و ماندگار در منطقه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جوانان منطقه توصیه کنید که در رشته های گروه پزشکی تحصیل کنند تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان خود ارائه دهند.

قاسم زاده ضمن تأکید بر ارتقای کمیت و کیفیت خدمات به ویژه در مناطق محروم افزود: با توجه به تحقیقاتی که در مرگهای ناشی از عقرب گزیدگی در منطقه صورت گرفته است، بخش قابل توجهی از مراجعات گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی جنوب کرمان درمان شده است و تقریبا تمام موارد منجر به فوت به دلیل خود درمانی و مراجعه دیرهنگام به مراکز اتفاق افتاده است که لازم است شما در تریبون نماز جمعه بر مراجعه به موقع برای مفید بودن اقدامات درمانی تأکید کنید.

وی افزود: بومی گرایی در انتخاب نیروی انسانی در جنوب کرمان از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

امام جمعه رمشک در این دیدار گفت: خدمات انجام گرفته در رمشک قابل توجه است اما با توجه به محرومیت منطقه نیاز به توجه بیشتر است که با حضور شما مسئولان دلسوز امیدواریم وضعیت اقدامات درمانی و بهداشتی بهتر شود چرا که مشکلاتی مانند نبود راه مواصلاتی مناسب و وضعیت معیشتی مردم سفرهای درمانی مشکل است.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت علاوه بر دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زهرا(س) رمشک از مرکز جامع خدمات سلامت چاه دادخدا،پایگاه امداد جاده ای سولان، پروژه در حال احداث کنگرو و ... بازدید کردند.


انتهای پیام/س

 

افتتاح مرکز بهداشتی، درمانی رمشک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.