روستاهای رزن صاحب کتابخانه می شوند

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن گفت: در روستاهای با بیش از ‌يك‌ هزار و 500 نفر جمعیت در شهرستان رزن کتابخانه ساخته می‌شود.

روستاهای رزن صاحب کتابخانه مي‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ توکلی‌تبار، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان رزن با اشاره به فعالیت 11 کتابخانه عمومی در شهرستان رزن افزود: از این تعداد 6 کتابخانه به صورت روستایی و پنج کتابخانه شهری است.

وی افزود: ازمجموع 11 کتابخانه شهرستان رزن 10 کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است.

وی ادامه داد: تعداد عضو فعال کتابخانه‌های شهرستان رزن 5 هزار و 30 نفر است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی رزن اظهار داشت: بیش از 94 هزار و 656 نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان رزن وجود داد که این تعداد تا پایان برنامه ششم توسعه باید به بیش از 114 هزار نسخه برسد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه زیربنایی کتابخانه‌های عمومی به ازای 100 نفر جمعیت 2.97 مترمربع است که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به بیش از چهار متر مربع برسد.

علی‌اصغر توکلی‌تبار بیان کرد: درروستاهای دارای بیش از ‌یک‌هزار و 500 نفر جمعیت در شهرستان رزن کتابخانه ساخته می‌شود که از 11 روستای دارای شرایط، در 6 روستا کتابخانه احداث شده و در پنج روستای دیگر نیز کتابخانه ایجاد خواهد شد.

وی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه کتابخانه شهدای گمنام شهر رزن خبر داد و گفت: در بودجه سال جاری بیش از 220 میلیون تومان برای این پروژه پیش بینی شده که با تخصیص این اعتبار این پروژه تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ج


در روستاهای رزن کتابخانه ساخته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار