حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر؛

مراسم اربعین باید مردمی باشد/ در این مراسم پاسخ ترامپ داده خواهد شد

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گفت: نباید اجازه دهیم تا مراسم اربعین از حالت مردمی بودن خارج شود، چراکه این مهم اصل سیاست اربعین است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در گردهمایی دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی (ع) که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسئله زیارت در فرهنگ شیعه یک مسئله بسیار مهم و قابل توجه است؛ هدف ما از زیارت این است که بتوانیم از نزدیک با ائمه آشنا شویم و درسی را که در دوره‌ی زندگی آنها نتوانستیم بیاموزیم را دریابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ادامه داد: در روایات نکات بسیار مهمی وجود دارد که برخی از آنها، مورد غفلت قرار گرفته است. باید نسبت به امامان معرفت داشته باشیم؛ بدانیم چرا زیارت می‌رویم.

وی تصریح کرد: امروز دنیا گرفتار یک بحران و سردرگمی خطرناکی‌ است، شما دیدید رئیس جمهور آمریکا آنقدر نادان است که می‌آید وقیحانه در برایر یک ملت بزرگ موضع می‌گیرد. معتقدم ما می‌توانیم پاسخش را با همین مراسم اربعین بدهیم و یک ملت شجاع و متدین در این مراسم شعار هیهات منه ظلت را سر می‌دهد چراکه این شعار نشان می‌دهد ما ایستاده ایم و تا پایان هم می‌ایستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولت چه کمکی به برگزاری مراسم اربعین خواهد کرد، گفت: بعثه رهبری و سازمان حج و زیارت نقش مستقیمی در این زمینه ندارند، ستادی در وزارت کشور زیر نظر وزیر کشور تشکیل شده که برنامه‌ریزی‌های خوبی را برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: البته برخی اشخاص سوء استفاده‌هایی می‌کنند که حتما دولت باید با آنها قاطعانه برخورد کند و جلوی آن را بگیرد. سفر عبادی که مردم با عشق سفر به آن می‌روند نباید وسیله سوء استفاده شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت تصریح کرد: در گذشته بحثی هم درباره لغو روادید مطرح شده بود اما ظاهرا دولت عراق زمینه لغو این موضوع را ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم تا مراسم اربعین از حالت مردمی بودن خارج شود، این اصل در سیاست اربعین بوده همانطور که در عراق هم حرکت مردم خود جوش است؛ اما این معنایش این نیست که دولت یا مسئولین اجرایی و فرهنگی خود را کنار بکشند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت تصریح کرد: سال گذشته بیش از دو میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت کردند، هدایت چنین جمعیتی سازماندهی می‌خواهد در غیر این صورت حوادثی ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست.

انتهای پیام/

باید جلوی سوءاستفاده‌ها در مراسم اربعین گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار