جلسه توجیهی رانندگان کاروانهای راهیان نور

رئیس پلیس راه استان ایلام از برگزاری جلسه توجیهی رانندگان کاروانهای راهیان نور با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه استان و مسئولین راهیان نور خبر داد .

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده گفت: آثار یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باید در جامعه ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد تا موقعیت های چشم گیر حاصل گردد ما باید فرهنگ جهاد و دفاع مقدس در قالب راهیان نور در بین نسل جوان امروز این فرهنگ حماسی را منتقل کنیم .


سرهنگ رضا همتی زاده گفت:رانندگان کاروانهای راهیان نور باید بدانند که رانندگی در جاده های استان ایلام به دلیل کوهستانی و پرپیچ و خم بودن نیازمند رانندگانی است که سعه صدر داشته باشند و بتوانند قوانین راهنمایی و رانندگی را در سر لوحه کار خود قرار داده و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز سرعت ، سبقت ، انحراف به چپ ، استفاده از موبایل ، و صحبت کردن با سرنشینان در هنگام رانندگی در جاده ها خودداری نمایند .

 

 

وی ادامه داد و از مسئولین راهیان نور استان خواست: ما نیاز به اتوبوس های بدون نقص فنی و مدل بالا و مجاز رانندگان حرفه ای با مجوز قانونی آن را هدایت کنند داریم . این رانندگان باید دوره های آموزشی را طی نموده و صلاحیت های مختلف را احراز کنند و بعد وارد عرضه ناوگان حمل و نقل شوند .


وی اضافه کرد: در هر کدام از اتوبوس ها تعداد یک نفر پلیس یار بسیجی به عنوان نماینده پلیس راه در داخل اتوبوس حضور پیدا خواهد کرد و فعالیت های راننده را کنترل و تذکرات لازم به سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند خواهد داد .


رئیس پلیس راه استان ایلام به رانندگان توصیه کرد و گفت : سامانه سپهتن که جدیدا در داخل اتوبوس ها نصب شده رفتارهای ترافیکی راننده را کنترل نموده و حتی مجاز بودن رانندگی راننده را به سیستم دیتا بیس اصلی پلیس راه گزارش می دهد ودر صورت عدم مجوز هشدار صوتی به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد کرد و هر راننده در ۲۴ ساعت مجاز به ۹ ساعت رانندگی می باشد و هر ۴ ساعت رانندگی مداوم ملزم به ۱۰ دقیقه استراحت می باشند و حتی این سیستم قابلیت محاسبه ساعات رانندگی به صورت دقیق را دارد .


در پایان این جلسه معاون هماهنگ کننده سپاه ایلام  سرهنگ کریمیان : از همکاری های همه جانبه و بی دریغ رئیس پلیس راه استان و همکارانش که به صورت شبانه روزی در راستای کاهش حوادث و سوانح جاده ای تلاش می کنند تقدیر و تشکر کرد و به پاس زحمات لوح یادبود اهداء نمود .

 

انتهای پیام/ع

برگزاری جلسه توجیهی رانندگان کاروانهای راهیان نور در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.