پایان امسال؛

بهره برداری از پل اصلی تقاطع غیر همسطح شهید بندر اهواز

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز گفت: پل اصلی پروژه شهید بندر تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد صفری، معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز در تشریح آخرین وضعیت پروژه تقاطع غیر همسطح شهید بندر بیان کرد: تقاطع غیر همسطح شهید بندر بزرگ ترین پروژه عمرانی پس از مترو در شهر اهواز است.

وی اظهار داشت: میدان شهید بندر محل اصلی تقسیم ترافیک در شهر اهواز و حتی به نوعی استان خوزستان است، چراکه تمام شریان های ورودی و خروجی از این میدان عبور می کند.

صفری با اشاره به اینکه با ساخت این تقاطع غیر همسطح ترافیک روان و تمام چراغ های راهنمایی برچیده می شود، اذعان کرد: درحال تمرکز کامل ما بر روی ساخت پل اصلی است که شامل محور رفت و برگشت غرب به شرق است.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه ساخت پل اصلی 70 درصد پیشرفت داشته بیان داشت: 80درصد از قطعات عرشه پل تولید شده و 70درصد آن ها نصب شده است.

این مقام مسئول پروژه ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید بندر را به دلیل عبور تعداد زیادی تأسیسات زیرزمینی شامل لوله های نفت، گاز، مازوت، بنزین، فیبر نوری دستگاه های مختلف، لوله های آب و فاضلاب، حوضچه اصلی تقسیم کابل های مخابراتی استان و نماد چهار شیر، عبور شبکه برق فشار قوی از بالا و 2 تونل مترو در زیرمیدان بسیار استراتژیک دانست.

محمد صفری با اشاره به اینکه این میدان گالریی از تمام تأسیسات است، تصریح کرد: درحال حاضر 90 درصد مشکلات این پروژه با کمک استانداری و همکاری دستگاه های مربوطه برطرف شده و برای تکمیل پل اصلی شامل 2 دهنه باقی مانده پایه 5 تا 7 نیاز به افزایش ارتقاء برق فشار قوی داریم.

وی با اشاره به اینکه 3 دکل فشار قوی برق در وسط و اطراف میدان قرار دارد، گفت: این 3 دکل برق برداشته و 3 دکل تلسکوپی جایگزین آن ها خواهد شد. این دکل ها خریداری شده و تا ماه آینده عملیات نصب دکل های تلسکوپی صورت خواهد گرفت.

صفری اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها و شبکه های خبری مبنی بر اختلال در پروژه به علت وجود دکل فشار قوی برق را غیر واقع اعلام کرد و افزود: از ابتدای ساخت پروژه ارتقاء دکل های فشار قوی در دستور کار قرار داشت.

وی دلیل جابجا نشدن دکل فشار قوی برق و پیشرفت پروژه را مشکلات قطعی برق در بهمن ماه و سپس گرمای تابستان دانست و بیان داشت: باتوجه به احتمال قطعی برق بر اثر این جابجایی قرار شد در فصل پاییز این امر صورت گیرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری اهواز درخصوص زمان تکمیل و بهره برداری پل اصلی این پروژه اذعان داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پل اصلی در دهه فجر و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد. ضمن آنکه پل دوم نیز باید به پیشرفت 50 درصدی برسد.

انتهای پیام/گ

بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.