ردپای مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات محمودآباد

ردپای مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات محمودآباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، طاحمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان آغاز شده و راه‌های مبارزه با این آفت نصب تله زرد و جمع آوری و معدوم سازی میوه‌های آلوده درباغ‌ها است.

وی افزود: با وجود ۶ ایستگاه ردیابی این آفت در شهرستان محمودآباد در ۶ ماهه نخست امسال ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲۷۸ هکتار از باغ‌های این شهرستان انجام و ۵۹۳ عدد مگس میوه شکار شده است.

صادقی گفت: جمعیت این آفت نگران‌کننده نیست و مبارزه به همراه اجرای عملیات طعمه سموم پاشی علیه این آفت در سطح ۶ هکتار با مصرف ۲۰ لیتر پروتئین هیدرولیزات انجام و ۳۷۴ عدد کارت زرد و تله مک فیل نیز بین باغداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: نصب تله‌های جلب‌کننده یا تله‌های زرد چسبنده در باغ‌های آلوده، جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت‌زده و مشکوک با غرقاب کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ها در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده، محلول‌پاشی تنه و سرشاخه‌های اصلی درخت به‌ویژه قسمت‌های آفتاب‌گیر درخت با پروتئین هیدرولیزات ۲ تا ۳ درصد به همراه سم مالاتیون با دوز دو در هزار، از راهکار‌های کنترل این آفت است.
وی گفت: تغییر رنگ در محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید و نابه‌جای میوه را از دیگر علائم خسارت این آفت است.

مدیرجهادکشاورزی محمودآباد افزود: اهمیت برداشت تمامی میوه‌ها مانند نارنگی، پرتقال، لیمو، نارنج، خرمالو و ازگیل قبل از فصل زمستان است و باغداران از نقل و انتقال میوه‌های آفت‌زده جلوگیری و نسبت به انجام مبارزه زراعی در فصل سرما و پابیل کردن (کندن زیر درخت) سایه‌انداز درختان برای از بین بردن شفیره‌های آفت اقدام کنند.

انتهای پیام/آ

مگس مدیترانه‌ای در باغات محمودآباد ردیابی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار