یاد و خاطره شهدای ایلام در اینستاگرام محسن رضایی + عکس

8 سال دفاع مقدس،عرصه رشادت و شجاعت بزرگ‌مردان غیور میهن اسلامی ما بوده، مردان بی‌ادعایی که بعد از گذشت چند دهه، هنوز یکه تاز میدان جهاد و غیرت هستند.

محسن رضایی + عکسبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آخرین پست صفحه اینستاگرامش یادی از روزهای جنگ و یکی از عملیات‌های مهم آن سالها کرده؛ عملیاتی با مشارکت نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام " عاشورا " که در سال 63 و با هدف تقویت روحیه رزمندگان پس از عملیات خیبر انجام شد.

در بررسی‌های انجام گرفته توسط فرمانده‌هان عملیاتی تشخیص داده شد که منطقه میمک به دلیل فضای محدود و مناسب با نیروهای مورد نظر برای این عملیات مناسب خواهد بود، منطقه‌ای پوشیده از شیار  و پستی و بلندی‌های گوناگون، زمین مملو از خاک رس و گاهی شن، تنها 20 درصد خودروها امکان عبور از منطقه را داشتند.

در نهایت نیروهای سپاه و  ارتش توانستند طی این عملیات موفقیت آمیز، بیش از 50 کیلومتر از خاک اشغالی را باز پس گیرند.

محسن رضایی در اینستاگرام خود نوشت: رمز روز بيست و پنجم، در بیست و پنجم مهرماه ٦٣عملیات عاشورا (میمک)، با رمز «یا ابا عبدالله الحسین(ع)»، در جبهه میانی منطقه ارتفاعات مرزی میمکـ با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

در این عملیات چند پاسگاه و ارتفاع مهم منطقه آزاد شد و سه هواپیما و دو بالگرد و ۹۵ تانک و نفربر و ده ها خودرو سبک و نیمه سنگین از دشمن منهدم گرديد و غنایم بسیاری به لشکریان اسلام رسید.

خاطره پاك دلاوری ها و قهرمانی های رزمندگان و فرماندهان این عملیات و ياد همه شهدای دفاع مقدس به ویژه شهیدان سرافراز استان ایلام را گرامی می داريم.

 

محسن رضایی + عکس

 

انتهای پیام/

محسن رضایی از عملیات عاشورا می‌گوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار