سل یکی از مهم ترین علل مرگ میر در دنیا

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان بروز سل معضل بزرگی است، چون یکی از مهم ترین علل مرگ در دنیا هست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،شکراله سلمان زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت :142 در ۱۰۰ هزار نفر میزان بروز بیماری سل در دنیا است. این بیماری نیازمند توجه ویژه هست و یکی از موضوعات امروز دنیا، سل مقاوم به دارو است.

سلمان زاده گفت: در سال ۲۰۱۵ میزان ابتلا به سل افزایش یافت ولی تمام کشورها متعهد به کاهش  ۹۵ درصدی مرگز این بیماران تا سال ۲۰۳۵ شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان بیان کرد: تعداد زیادی از افراد سل فعال دارند ولی بیماری آن ها قابل تشخیص نیست؛ برخی نیز سل مخفی دارند و به دلیل عدم مراجعه قابل شناسایی نیستند. ۹۵ درصد ابتلا به سل در کشورها فقیر و در حال توسعه وجود دارد.

سلمان زاده با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بیماری سل در ۲۲ کشور و ۶۰ درصد آن نیز در ۶ کشور است، ادامه داد: در استان خوزستان نیز میزان ابتلا ۱۰ در ۱۰۰ هزار است.

وی با اشاره به اینکه میزان بروز سل در زندان ها رو به کاهش است، تصریح کرد: کاهش میزان بروز بیماری را باید ۹۰ درصد و مرگ و میر این بیماری هم به میزان ۹۵ درصد تا سال ۲۰۳۵ باید کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به اجرای غربالگری بیماری در گروه های پرخطر و مناطق حاشیه نشین استان خوزستان گفت: این بیماران نیازمند توجه و حمایت های ویژه اجتماعی است؛ بنابراین آن را یک بیماری اجتماعی می نامند چون فرد رفاه اجتماعی خود را از دست داده، سیستم دفاعی وی هم ضعیف و در نهایت سلامتی خود را با این بیماری از دست می دهد.

انتهای پیام/م

سل عاملی مهم در مرگ و میر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.