احداث ۵۴ مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت:۵۴ مدرسه با ۲۱۸ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در این استان در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قهرمان رحمانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز نوسازی مدارس استان در  مراسم افتتاح طرح توسعه مدرسه متانت الواج ناحیه ۲ ارومیه بیان اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان احداث و به بهره برداری می‌رسد، اظهارداشت: هم اکنون در آذربایجان غربی ۵۴ مدرسه با ۲۱۸ کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز  در حال احداث است.

قهرمان رحمانی با اشاره به اینکه ۳۱۱ مدرسه دیگر نیز با مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح استان در حال احداث می‌باشد، گفت: مهر ماه امسال ۲۹۲ کلاس درس توسط سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی به وضعیت سرانه آموزشی استان در کشور اشاره کرد و ادامه داد: از لحاظ سرانه آموزشی استان ما در رتبه ۲۹ کشوری قرار دارد که این رقم نشانگر وضعیت نامطلوب استان در بخش فضای‌های آموزشی است.

فضاهای آموزشی در مناطق پر جمعیت شهری افزایش یابد

محمد مجرد قره باغ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از خیر مدرسه ساز سرکار خانم صنایعی و تلاش‌های قابل تقدیر سازمان نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز، اظهارداشت: منطقه الواج یکی از مناطق قدیمی و پرجمعیت شهرستان ارومیه است که به جهت تراکم بالای دانش آموزی از کمبود فضای آموزشی بدشد رنج می‌برد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ارومیه با بیان اینکه همچنان در این منطقه نیازمند توسعه فضا‌های آموزشی هستیم، گفت: خوشبختانه دوکلاسی که هم اکنون شاهد افتتاح آن هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث و به بهره برداری رسید که امیدواریم با همت مسئولان و خیرین مدرسه ساز شاهد ادامه این روند باشیم.

وی مدرسه سازی را از بهترین نیات خیر و نیکوکاری عنوان کرد و افزود: بی شک نیکوکاران و خیراندیشانی که در این بخش فعالیت دارند هم در این دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهند بود.

گفتنی است آخوندیان مدیر مجمع خیرین مدرسه ساز استان و نقشین عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه نیز در این مراسم حضور داشتند و در خصوص سنت حسنه مدرسه سازی به ارائه سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.