مدیرکل ارشاد اسلامی :

سوگواره اربعین حسینی (ع) در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: اولین سوگواره اربعین حسینی (ع) استان در ۵ قالب عکس، نمایش خیابانی، شعر، خوشنویسی و دلنوشته در زاهدان برگزار می‌شود.

سوگواره  اربعین حسینی (ع) در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار داشت: نخستین سوگواره "اربعین حسینی (ع) " استان سیستان و بلوچستان در ۵ قالب عکس، نمایش خیابانی، شعر، خوشنویسی و دلنوشته برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: علاقه‌مندان بخش عکس می‌توانند آثار خود را با موضوع نماز ظهر عاشورا، عزاداری تاسوعا و عاشورا و مجالس عزاداری زائران اربعین حسینی (ع) به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند. همچنین در بخش نمایش خیابانی همه نمایش‌ها با موضوعات مربوط به ماه‌های محرم و صفر (زندگی امام حسین (ع) و یارانش) می‌توانند در این سوگواره حضور یابند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان بخش خوشنویسی می‌توانند متون، ابیات و اشعار مربوط به ماه محرم و سخنان امام حسین (ع) را به صورت خوشنویسی شده به دبیرخانه ارسال کنند و در بخش شعر و دلنوشته، اشعار و دلنوشته‌هایی با تمام موضوعات مربوط به ماه‌های محرم و صفر مورد پذیرش است.

مسگرانی خاطرنشان کرد: این سوگواره با هدف استفاده از ظرفیت‌های گسترده رسانه‌ای برای ثبت و ترویج مفاهیم والای فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین، تشویق و ترغیب هنرمندان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا و زیارت اربعین و فراهم آوردن بستر مناسب برای کشف استعداد‌های هنری و ارائه توانمندی‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دهم آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت حضوری در آدرس "زاهدان، بلوار خرمشهر، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، معاونت هنری" تحویل دهند و یا به همین آدرس پست کنند.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۴۱۰۶۵۹ تماس حاصل کنند، اضافه کرد: این سوگواره توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن شعر و ادب و خوشنویسان، انجمن عکاسان و انجمن سینمای جوان زاهدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

سوگواره اربعین حسینی (ع) در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار