پس از یک هفته

هفدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا به پایان رسید

هفدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا با برگزاری آیین‌ها و برنامه‌های هنری در قالب هفته تعزیه و سقاخوانی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، این سوگواره با برنامه‌های مختلفی مانند تعزیه، شب شعر، سقاخوانی، نقدیر از پیشکسوتان و رونمایی از کتاب برگزار شد.
در این آیین، که تعزیه‌هایی از حضرت علی اکبر(ع)، حضرت علی اصغر(ع)، طفلان مسلم بن عقیل(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) کاری از گروه‌های تعزیه‌خوان منطقه فرهنگی کاشان اجرا شد، شهروندان کاشانی در یک هفته، طعم هنر آیینی صحیح را بار دیگر چشیدند.

همچنین در سوگواره هفدهم از گروه‌های سقاخوانی باقدمت کاشان قدردانی شد و از پیشکسوت سقاخوانی و پژوهشگر برجسته تاریخ عزاداری شیعیان حجت‌الاسلام سیدحسین معتمدی طی مراسمی تقدیر به عمل آمد.

مراسم پایانی هفدهمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا نیز با حضور گسترده شهروندان در هیئت اهل‌البیت(ع) همراه با رونمایی و تقدیر از استاد داوود فتحعلی‌بیگی رئیس کانون نمایش‌های آیینی و سنتی و اجرای تعزیه توسط گروه اراک برگزار شد.
شایان ذکر است این سوگواره به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری خانه تئاتر، موسسه احیای فرهنگ،‌کانون نشر فرهنگ اسلامی، شورای تعزیه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد
.

 

انتهای پیام/م

 

اختتامیه سوگواره هنر در ساحت عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.