تلاش اروپایی‌ها برای محدود کردن وابستگی به آمریکا

اروپایی ها در اجلاس بروکسل نشان دادند به دنبال کم کردن از وابستگی سیاست خارجی خود به آمریکا هستند.

تلاش اروپایی‌ها برای محدود کردن وابستگی به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سران اتحادیه اروپا در اجلاس بروکسل نشان دادند به دنبال تغییر ریشه ای به ویژه در روابط خارجی خود هستند که پایه این تغییر، محدود کردن وابستگی به آمریکا و تبدیل شدن به قطب اساسی در جهان چندقطبی است.

موسی عاصی، خبرنگار شبکه المیادین در بروکسل گفت: به نظر می رسد اروپا در حال بازنگری در ترسیم نقشه راه خود است. سران بیست و هفت کشور اروپایی بیش از هر زمان دیگری به اتحادیه اروپا به عنوان چتری برای کشورهایشان پایبند هستند. به نظر می رسد گرایش های جدایی طلبانه در اروپا که پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گسترش یافت، پایان یافته است و اروپایی‌ها با صراحت از تمایز خود با آمریکا سخن می گویند و موضع گیری اروپا در برابر توافقنامه هسته ای ایران، در این چارچوب روشن بود. اروپاییها منافع مشترکی با جمهوری اسلامی ایران دارند تا جایی که توافقنامه هسته ای ایران را کلید امنیت در اروپا و منطقه معرفی می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: فراتر از پرونده ایران، تهدیدات دونالد ترامپ به خروج از ناتو و کاستن از تامین مالی آن، باعث شده است اروپایی‌ها به فکر یک نیروی نظامی اختصاصی باشند. همه درباره تشکیل این نیرو توافق نظر دارند و تا پایان امسال باید بودجه نظامی آن مشخص شود. ماموریت نیروی نظامی اروپا حفاظت از مرزهای اروپا در برابر تروریسم و ورود آوارگان است. این در حالی است که پیش بینی ها نشان می دهد در چند سال آینده دهها میلیون نفر از اتباع کشورهای آفریقایی به لیبی خواهند آمد تا خود را به اروپا برسانند.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: اروپا از دخالت در امور داخلی اسپانیا خودداری کرد و هر نوع توافقی با ترکیه را خارج از چارچوب توافقنامه بستن مسیر رسیدن آوارگان به اروپا در برابر دریافت پول، رد کرد. اقدامات جدی برای خروج نهایی انگلیس از اتحادیه اروپا یکسال و نیم دیگر آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

جدایی سیاست های اروپا و آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
در عمل اروپاییها دنباله رو امریکا هستن
آخرین اخبار