مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان;

افزودن سالانه بیش از 10 هزار مترمربع به فضاهای ورزشی استان سمنان

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از افزودن سالانه بیش از 10 هزار مترمربع به فضاهای ورزشی این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش در نشست جامعه ورزش با استاندار سمنان گفت : دولت تدبیر وامید تلاش گسترده‌ای در حوزه ورزش و جوانان داشته است.


وی با بیان اینکه 22 پروژه ورزشی با 40هزار و 556 متر مربع در این دولت در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده افزود: علاوه بر این برای تکمیل و بهره‌برداری از 24 پروژه نیمه‌تمام ورزشی استان نیز برنامه‌ریزی شده تا ظرف یک سال و نیم آینده به افتتاح نهایی برسند.


مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های شاخص این اداره کل در دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده سبب شد که موفقیتهای فراوانی توسط ورزشکاران استان سمنان در این چند سال به دست بیاید.


وی از کسب 56 مدال بین‌المللی، آسیایی و جهانی به عنوان دستاورد ورزشکاران استان سمنان در 6ماهه اول امسال نام برد و تصریح کرد: استان سمنان در جذب میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف از موفق‌ترین استان‌های کشور در یکی دو سال اخیر بوده است.


فتاحی، از رشد و توسعه ورزش بانوان در استان خبر داد و گفت: بانوان ورزشکار استان در رشته‌ها و رده‌های مختلف حضور درخشانی چه در سطح ملی و چه در رقابت‌های آسیایی، بین‌المللی و جهانی داشتند.


وی با اشاره به لزوم توسعه ورزش همگانی از آن به عنوان یکی از برنامه‌های وزارت ورزش نام برد و اضافه کرد: توسعه ورزش همگانی در سلامت روحی و جسمی جامعه نقش مهمی دارد و به هرمیزان که بتوانیم ورزش همگانی را توسعه دهیم به همان میزان به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کردیم.


محمدرضا خباز استاندار سمنان نیز در این دیدار ضمن تجلیل از ورزشکاران استان از توسعه ورزش و امکانات ورزشی به‌عنوان یکی از راههای کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد.


وی بااشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: چنانچه به‌جای اینکه هزینه‌ها واعتبارات به سمت درمان برود آن را به سمت ورزش سوق دهیم شاهد کاهش بیماری‌ها و ارتقاء سلامت در جامعه خواهیم بود.


خباز به نگرش اسلام به ورزش و سلامت جسمانی اشاره و تصریح کرد: در اسلام ورزش یک ارزش است واگر ورزش با اخلاق توام باشد ورزشکار جایگاه ارزشمندی پیدا خواهد کرد.


وی تلاش قهرمانان جهت به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی را نوعی مجاهدت عنوان کرد وگفت:ورزشکاران وپیشکسوتان بدلیل خدماتی که انجام داده اند محبوب دل مردم وجوانان هستندوجهت این عزت باید از درگاه الهی شکرگزاری نمایند.


انتهای پیام / ه


نشست جامعه ورزش با استاندار سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار