سخنگوی ستاد اربعین اصفهان خبر داد:

صدور مجوز برپایی 58 موکب استان اصفهان در کربلا

سخنگوی ستاد اربعین حسینی اصفهان از صدور مجوز برپایی 58 موکب استان اصفهان در ایام اربعین در کربلای معلا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا قنبری امروز در ستاد اربعین حسینی نطنز اظهار کرد: همایش اربعین بزرگترین تجمع و عظیم ترین عملیات فرهنگی جهان است که باید شیعیان و ارادتمندان به پیشگاه مقدس حضرات معصومین (ع) از این فرصت و ظرفیت عظیم در جهت آشنایی زائران با اهداف قیام امام حسین (ع)  و اشاعه فرهنگ صحیح اربعین استفاده کنند.

وی افزود: در روزهای مانده به اربعین حسینی مردم زیادی در شهرهای مختلف عراق، خانه‌هایشان را در اختیار زوار قرار می‌دهند تا از مهمانان اباعبدالله (ع) خوب پذیرایی کنند و یا موکب‌هایی را در جهت ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) برپا می‌کنند؛ بر ما زائران ایرانی واجب است که به میزبانی و مهمان نوازی عراقی‌ها احترام بگذاریم و با رعایت آداب میهمانی حق میزبانی ایشان را به خوبی ادا کنیم.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه مرزهای ۴ گانه زمینی آماده تردد زائران اربعین حسینی هستند، گفت: تقسیم‌بندی  استانی برای هر یک از زائران انجام گرفته که امیدواریم  زائران هر استان از مرزی که برای آنها در نظر گرفته شده تردد کند.

 وی با تاکید به تردد زائران استان‌های اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، یزد، سمنان، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی از مرز چزابه گفت: تمامی زائران اربعین حسینی باید از مرزهای تعیین شده برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی بهره ببرند و این برنامه‌ریزی برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد در یک مرز خاص است.

قنبری از صدور مجوز برپایی 58 موکب استان اصفهان در ایام اربعین در کربلای معلا خبر داد و تصریح کرد: ستاد اربعین استان اصفهان قادر است در ایام پیاده‌روی روزانه به 14 هزار نفر در مرز چزابه سرویس‌دهی کنند و در این مرز تمامی امکانات رفاهی از قبیل اختصاص 95 هکتار برای پارکینگ دارای دوربین‌های مجهز، سرویس‌های بهداشتی و ... برای زائران تعبیه شده است.

وی از زائران استان اصفهان که قصد تشرف به عتبات را دارند درخواست کرد که تحت هیچ شرایطی به مرز مهران نروند چون شرایط خروج مرز مهران محدود و سهمیه‌بندی شده است؛ به زائران استان اصفهان اجازه خروج از مرز مهران را نخواهند داد و ممکن است زائران در این مرز با مشکلاتی مواجه شوند.

انتهای پیام/م

 

برپایی  58 موکب استان اصفهان در کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.