شرکت آب و فاضلاب استان لرستان؛

احداث ۵ تصفیه‌خانه آب در شهر‌های استان لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۵ تصفیه‌خانه آب در شهرهای استان لرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حمیدرضاکرموند،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: درهفته پدافند غیرعامل مخزن ۱۲۰۰ مترمکعبی پیش ساخته شهر کوهدشت رابه بهره‌برداری می‌رسانیم که ازمشخصات این مخزن این است که پیچ مهره‌ای است و پرتابل است.

وی افزود: این مخزن می‌تواند به راحتی جابه جا وباز و به سرعت هم نصب شود و درجاهای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد علاوه براینکه دربحث آبرسانی شهری یک مخزن قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان عنوان کرد: در سال گذشته و امسال عملیات اجرایی پنج تصفیه‌خانه را درشهرهای بالای بیست هزار خانوار آغاز کردیم که باتوجه به محدودیت‌های مالی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته ‌و این سبب می‌شود شاخص‌های فاضلاب به شدت افزایش پیداکند که درصورت به بهره‌برداری رسیدن آن لرستان جزء ده استان برتر کشور قرار می‌گیرد و می‌تواند تهدیدات ثانویه را برطرف کند.

وی بیان کرد: ماهیت کار شرکت آب وفاضلاب در کشور تأمین آب شرب و بهداشتی مردم، جمع‌آوری وتصفیه فاضلاب است که این مسئولیت مهم ایجاب می‌کند که نسبت به این بخش حساسیت داشته باشیم.

کرموند گفت: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب بهداشت و سلامت آب است و قسمت عمده تهدیدات هم می‌تواند روی همین بحث بهداشت آب باشد که ما تمهیداتی را برای مقابله با آن اتخاذ کردیم.

وی افزود: آزمایشگاه‌های مدرنی را درسطح استان راه‌اندازی کرده ودر حال ارتقای آنها هستیم تابتوانیم کیفیت مطلوب آب را رصد کنیم که اخیرا سیستم وشبکه آب رابه صورت آنلاین با تکنولوژی‌های جدید پایش می‌کنیم و در بخش‌های فیزیکی هم تدابیرلازم را اتخاذ کردیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب لرستان گفت: باید روی بحث منابع آب برای زمان‌های طولانی کارکنیم و تهدیداتی مثل تهدیدات انسانی و تعرض‌هایی که روی منابع ارزشمند آب شرب می‌شود باید خیلی با حساسیت موردتوجه قراربگیرد.

وی عنوان کرد: در سطح استان لرستان چهار تا از شهرهای بالای بیست هزار نفر تصفیه فاضلاب دارند و شبکه فاضلاب به صورت ثانویه منابع، اراضی و سلامت ما را تهدید می‌کند که در حال اجرای پنج تصفیه خانه جدید در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستیم.

کرموند افزود: یکی از مهمترین بخش‌هایی که ما تهدید می‌شویم استفاده ازگاز کلراست کلربه عنوان ماده‌ای فوق‌العاده مسموم کننده است که اخیرا ازآن به عنوان بمب شیمیایی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گازکلریک گندزداست اجبارا از آن استفاده می کنیم اما یک کپسولهای ثانویه را با مبالغ زیاد تهیه کردیم که درصورت استفاده ازآنها این کپسول‌ها می‌تواند پوسته‌ای روی کپسول گاز کلر ایجادکند و ضریب اطمینان استفاده ازآن را بالا ببرد که درهمین هفته ازآن رونمایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب دررابطه استفاده از انرژی‌های نو هم بیان کرد: در رابطه با انرژی‌های نو دو بخش استفاده از سلول‌های خورشیدی را داریم که همین الان برق وروشنایی تصفیه‌خانه‌ها را از آن تأمین می‌کنیم و پروژه جدید تأمین برق روشنایی ستاد شرکت هم توسط سلول‌های خورشیدی درحال انجام است.

وی تصریح کرد: یک نیروگاه برق آبی کوچکی هم دربروجرد داریم و دو نیروگاه جدید هم به مناقصه رفته است تا در خطوط پرفشاری که وجود دارد به جای اینکه ازفشارشکن استفاده کنیم این انرژی رابه برق تبدیل می‌کنیم.

کرموند گفت: ایجاد یک منبع ذخیره آب اضطراری برای ادارت استان نیاز است تا درمواقع لزوم ازآن استفاده کنند چون ادارات در موقع قطع آب نخستین کسانی هستند که با اداره آب و فاضلاب تماس می‌گیرند.

انتهای پیام/د

۵ تصفیه‌خانه آب در شهرهای  لرستان احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.