بازتاب جهانی مراسم پیاده روی اربعین

امام جمعه هندیجان گفت: اقدامات ایرانیان در برگزاری مراسمات اربعین حسینی و پیاده‌روی تا کربلای معلی بازتاب‌های جهانی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری‌اصل، امام‌ جمعه هندیجان بیان داشت: با توجه به پیش‌رو داشتن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان هندیجان ضمن استقبال از زائران آن امام بزرگوار برنامه‌های فرهنگی دیگری تدارک دیده شده است.

وی گفت: اقدامات ایرانیان در برگزاری مراسمات اربعین حسینی و پیاده‌روی تا کربلای معلی بازتاب‌های جهانی داشته و به همین سبب از همه کشورهای جهان اگر مزدوران و ستمگران اجازه بدهند، نیمی از جمعیت جهان با پای پیاده به کربلا مشرف خواهند شد.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: مردم انقلابی، مؤمن، وفادار به آرمان‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هرساله در آستانه اربعین حسینی با راه‌اندازی موکب‌های پذیرایی، عزاداری از زائران استان‌های مختلف کشور استقبال می‌کنند.

ساری اصل عنوان داشت: اکثر تمهیدات، حمایت‌ها، پذیرایی‌ها، استراحتگاه‌ها همه مردمی هستند، این مردم عاشق حضرت سیدالشهدا بوده، و ببینید که در کجای تاریخ، در کجای دنیا مردم این‌گونه در خدمت زائران هستند؟!

وی افزود: هرچقدر نقش مردم در امورات مذهبی افزایش یابد نتیجه آن مطلوب و مؤثر است، لذا همیشه باید در چنین مسائلی مردم حاضر باشند و مدیریت کنند و مسئولان نیز شرایط امنیتی و کارهای زیربنایی را به دست بگیرند.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: مردم موکب‌های پذیرایی و استقبال از زائران پیاده به سمت قبله دل‌ها کربلای معلی را آماده کرده و روزبه‌روز شاهد افزایش آن‌ها هستیم. شهرستان ولایت مدار هندیجان نیز یک موکب بزرگ در شلمچه مستقر خواهد کرد.

وی گفت: ما در روز اربعین مراسم خاص پیاده‌روی خواهیم داشت، یعنی کسانی که نتوانستند به قبله دل‌ها کربلای معلی سفر کنند به امامزاده میر نعمان(ع) با پای پیاده رفته و در آنجا عزاداری خواهیم کرد.

ساری اصل بیان کرد: با تمهیدات فرماندار هندیجان، راه و ترابری، سازمان تبلیغات اسلامی مراسم بسیار خوب با شور و شعور در جهت پیاده‌روی اربعین حسینی در شهرستان بندر هندیجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در چند سال اخیر با امنیت پایداری که جمهوری اسلامی ایران در عراق حاکم کرده و دست اجانب، تروریست‌های وحشی را از سر مردم کوتاه کرده، خیل عظیم مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) به کربلای معلی بیشتر شده است.

انتهای پیام/م

 جهان نظاره گر پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.