رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان خبرداد:

اشتغال بیش از یک هزار جوان دهاقانی در سال گذشته

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۹ جوان دهاقانی در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کردند و شاغل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی ذوالفقاری با بیان این مطلب، اظهار داشت: براساس دستور استاندار امسال باید تعداد افراد ثبت نام شده در سامانه رصد اشتغال نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰تا ۱۵درصدی را داشته باشند.

وی افزود: در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دهاقان با ثبت۲۱۷ نفر و اداره فنی و حرفه ای با ثبت ۹۱ نفر در سامانه رصد اشتغال، بیشترین اشتغالزایی را در شهرستان داشته اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان، باتوجه به طرح کارورزی، تصریح کرد: متاسفانه طرح ملی کارورزی مورد استقبال جوانان این شهرستان قرار نگرفت و با اینکه واحدهای پذیرنده حاضر هستند در محیط کار آموزش های لازم را ارائه دهند اما جوانان راغب نیستند.

ذوالفقاری تعداد افراد متقاضی طرح کارورزی در دهاقان را یکصد و ۳۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: سهمیه طرح کارورزی در استان اصفهان چهار هزار نفر است که باید در دهاقان ۲۲ نفر جذب محیط کار شوند و از تعداد ۴۱ واحد پذیرنده تنها ۱۸ واحد مورد تایید اداره فنی و حرفه ای قرار گرفته شده است.

وی باتوجه به مزایای طرح کارورزی افزود: متقاضیان این طرح ملی با ثبت نام در سایت کارورزی، مشاغل مورد هدف خود را انتخاب می کنند و پس از گذراندن مراحل به این واحدها معرفی می شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان تصریح کرد: متاسفانه شغل های پشت میز نشینی و نگهبانی بیشترین تمایل جوانان این شهرستان است.

ذوالفقاری از تشکیل هفت جلسه توجیهی طرح کارورزی خبرداد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی بهتر، زمینه گرایش جوانان به این طرح میسر شود.

رییس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان دهاقان از تامین اعتبار ۶ میلیارد ریالی برای طرح مشاغل خانگی در دهاقان خبرداد و افزود: این تسهیلات از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال بسته به نوع شغل خانگی درنظر گرفته شده است و متقاضیان به ۶ بانک عامل شهرستان معرفی می شوند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی تا ۲۵درصد به واحدهای مستقل و مابقی به افراد یا واحدهای پشتیبان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۲۷ پرونده متقاضیان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان به بانک ها معرفی نشده اند، اظهار داشت: بزودی استعلام پرونده ها انجام می شود و ارائه تسهیلات در اولویت این افراد قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

تامین اعتبار ۶ میلیارد ریالی برای طرح مشاغل خانگی در دهاقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار