اصفهان؛

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی گلاب و فرش دستبافت در کاشان تصویب شد

روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان از تصویب ایجاد شهرک صنعتی تخصصی تولید گلاب، عرقیجات و اسانس و فرش دستبافت و صنایع دستی در شهرک صنعتی سوم کاشان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان  اعلام کرد: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی تولید گلاب، عرقیجات و اسانس و فرش دستبافت و صنایع دستی به مساحت 400 هکتار در شهرک صنعتی سوم کاشان در جلسه کمیسیون زیربنایی کاشان تصویب شد.

همچنین در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار شد، ایجاد ناحیه صنعتی تولید ماهیان زینتی به وسعت 50 هکتار در شهرک صنعتی سوم کاشان نیز به تصویب رسید.

رییس شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در این جلسه گفت: احداث این ناحیه و شهرک تخصصی در حاشیه آزاد راه کاشان به قم با توجه به جاذبه های گردشگری تولید ماهیان زینتی، گلاب، عرقیجات و صنایع دستی، می تواند به یک ظرفیت و جاذبه گردشگری و اشتغالزایی مناسب تبدیل شود.

محمد جواد بگی افزود: مذاکره ها و توافق های لازم با اداره های محیط زیست، جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی برای تاسیس ناحیه صنعتی تولید ماهیان زینتی در مجاورت شهرک تخصصی تولید گلاب، عرقیجات و اسانس و فرش دستبافت و صنایع دستی در شهرک صنعتی سوم کاشان صورت گرفته است.

وی بااشاره به توانمندی های بی نظیر شهرستان کاشان در بخش تولید ماهیان زینتی، گلاب،عرقیجات، اسانس و گیاهان دارویی، فرش دستبافت و صنایع دستی و گردشگری گفت: بهره برداری مناسب از توانمندی های موجود می تواند نقش مهمی در تولید و اشتغال منطقه، استان و کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه این کار، گام مهمی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری در استان اصفهان است، افزود: تحقق این امر نیازمند حمایت ویژه و همه جانبه سازمان های دولتی مرتبط و همراهی و تعامل با فعالان بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی فعال در این بخش هاست.

بگی، کاشان را یکی از شهرستان های بزرگ صنعتی کشور خواند و گفت: بهره برداری از این دو مجموعه علاوه بر جذب سرمایه و اشتغالزایی در منطقه، مسیر خروج شهرستان از تک بعدی بودن در حوزه تولیدهای نساجی را هموار می سازد.

 

انتهای پیام/م

 

ایجاد شهرک صنعتی تخصصی گلاب و فرش دستبافت در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار