داشتن نگاه توسعه‌ای نیاز اصلی کردستان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های طبیعی و معدنی دارد که نگاه توسعه‌ای، موجب ایجاد فرایند توسعه در استا‌ن می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه یکشنبه در نشستی با حضور نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل، احزاب سیاسی و نخبگان حوزوی و دانشگاهی کردستان با موضوع «نقش شایسته‌سالاری در توسعه استان»، گفت: این نشست‌ها درباره موضوعات مختلف برگزار می‌شود و هدف اصلی ارائه نظرات و راهکارهای مناسب و انتقال نتایج آن به مسوولان امر برای رفع مشکلات و توسعه استان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: استان کردستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های طبیعی و معدنی دارد که نگاه توسعه‌ای، موجب ایجاد فرایند توسعه در استا‌ن می‌شود.

وی ایجاد انس و الفت در بین مدیران برای اهتمام بیشتر آنان به خدمت در استان را یکی از خروجی‌های این دست نشست‌ها نام برد و افزود: یکی از موضوعات مهم که امروز به عنوان محور این جلسه در نظر گرفته شده است بحث توسعه و شایسته‌سالاری است.

حسینی‌شاهرودی داشتن ویژگی‌های اخلاقی را یکی از ملاک‌ها در قبول مدیریت‌ها دانست و اضافه کرد: کسی که مدیر می‌شود، باید خود را در مسائل اقتصادی نگهدارد

 فرهنگ شایسته‌سالاری باید در جامعه نهادینه شود

 وی گفت: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود تا افرادی که توان و تخصص انجام مسوولیتی را ندارند خودشان برای کنار رفتن و خالی کردن جا برای افراد توانمند پیشقدم شوند.

حسینی‌شاهرودی جایگاه رهبری را مصداق واقعی شایسته‌سالاری عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر اساس نظر خبرگان انتخاب شده‌اند و ویژگی‌های مهمی در انتخاب ایشان در نظر گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: مشکلات جامعه امروز ما حل شدنی است اگر فرهنگ شایسته سالاری بیش از پیش نهادینه شود.

 وی گفت: اکنون که استاندار بومی برای استان انتخاب شده است، باید با رعایت مسئله مهم شایسته سالاری، مشکلات استان را مدیریت کند تا شاهد پیشرفت خوبی در استان باشیم.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه کردستان این ظرفیت را دارد که نگاه جهانی به آن داشته باشیم، گفت: ارتباط بین مجموعه کشور با اینجا و رفت و آمدهایی که امروز شاهد افزایش آن هستیم در کنار جذب سرمایه‌گذار می‌تواند روند توسعه را در کردستان فراهم سازیم.

انتهای پیام/ د م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.