معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد:

جمع آوری بیش از چهار میلیارد ریال زکات در شش‌ ماهه نخست سال در استان یزد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از جمع آوری چهار میلیارد و 750میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد در شش‌ ماهه نخست سال 96 خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال چهار میلیارد و 750میلیون تومان زکات مستحب و واجب در استان یزد جمع‌آوری و در جهت رفع مشکل محرومان و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه در روستاها هزینه شده است.

مشعل چی با اشاره به اینکه بیشتر زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به اقلام گندم و خرما بوده است افزود: 43درصد زکات جمع‌آوری‌شده در زمینه ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه و 57درصد نیز برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان استان یزد در شش‌ماهه نخست سال96 اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از ۷۶۸روستای سطح استان، ۱۷۷روستا مشمول پرداخت زکات هستند، گفت: تاکنون چهار میلیارد و 590میلیون تومان از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه ابتدای سال جاری هزینه شده است.

وی گفت: یک میلیارد و 979میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده درزمینهٔ ساخت و مرمت و بازسازی 30مورد پروژه عام‌المنفعه شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم و حوزه علمیه و دو میلیارد و 611میلیون تومان نیز برای تأمین جهیزیه (دو درصد)، کمک‌معیشت 66درصد، درمان چهاردرصد، مسکن نیازمندان سه درصد، تحصیلی یک درصد و آزادی زندانیان آبرومند نیازمند 24درصد در شش‌ماهه نخست امسال هزینه شده است.

مشعل چی بابیان اینکه 85درصد از زکات جمع‌آوری‌شده مستحب و مابقی زکات واجب بوده است، افزود: 552نفر از عاملین و مبلغان افتخاری روستایی و شهری در خصوص جمع‌آوری زکات با کمیته امداد همکاری دارند.

وی بیان کرد: طی این مدت از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، 572میلیون تومان مربوط به زکات فطریه عام و سادات پرداختی از سوی مردم خداجوی استان یزد به کمیته امداد بوده است.

انتهای پیام/ ی

افزایش جمع آواری زکات  در شش‌ ماهه نخست سال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار