افزایش صدور سند وقفی در گلوگاه

۱۵۰ سند اجاره موقوفات از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان گلوگاه تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدحسین فاضلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ سند اجاره موقوفات در این شهرستان تنظیم شده است، گفت: موقوفاتی که در دست وارثان قرار دارد باید احیا شود و اگر نشد از طریق محاکم قضایی اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون با همکاری ثبت اسناد شهرستان ۶ موقوفه، یک بقعه متبرکه و تک‌برگی کردن اسناد ۱۸ موقوفات دریافت شد، افزود: قرار است ۴۰ نقشه باقی مانده تا پایان سال آماده و اسناد آن‌ها دریافت شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با اشاره به وظایف اصلی اوقاف، گفت: فعالیت‌های قرآنی و طرح تربیت حافظان قرآن کریم، حفظ و احیای موقوفات، مدیریت آستان مقدس امامزادگان و اماکن مذهبی نیز از وظایف اوقاف است.

فاضلی افزود: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۵۰۰ مورد اطلاعات پایه موقوفات که به نام جی‌آی‌اس است را تکمیل شد، طرح تکمیل سرویس بهداشتی بقعه متبرکه بی‌بی زینب (س) گلوگاه با هزینه ۸۰ میلیون تومان به اتمام رسید.

وی گفت: طرح عمرانی بقعه ملا عماد در روستای تیله‌نو تا کنون با ۱۰۰ میلیون تومان هزینه تا کف‌سازی آن آماده شد، امیدواریم بتوانیم با اعتبار و همکاری بسیج این طرح و بقعه بی‌بی زینب (س) را به پایان برسانیم.

انتهای پیام/آ

تنظیم ۱۵۰ سند اجاره موقوفات در گلوگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار