رئیس ستاد اربعین مبارکه

شهرستان مبارکه 8 موکب برای زائران اربعین در کربلا و نجف برپا می کند

رئیس ستاد اربعین مبارکه از برپایی هشت موکب مستقل این شهرستان در ایام اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف عراق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد محمدی  در جمع خبرنگاران افزود: پنج موکب در کربلا و سه موکب در شهر نجف به زائران خدمات رفاهی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه این موکب ها با استفاده از ظرفیت های مردمی و ادارات و نهادهای شهرستان برپا می شود، گفت: این تعداد موکب روزانه پذیرای بیش از سه هزار نفر از زائران امام حسین(ع) در شهرهای کربلا و نجف خواهند بود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه شهرستان مبارکه آمادگی اسکان بیش از 10 هزار نفر را در زمان پیاده روی اربعین دارد، افزود: سال گذشته افزون بر 10 هزار نفر از مردم این شهرستان در مراسم اربعین حسینی در عراق شرکت کردند.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه سال گذشته پنج کانتینر از کمک های مردمی مبارکه به کربلا ارسال شد، افزود: محموله کمک های مردم این شهرستان در سالجاری در قالب 13 دستگاه کانتینر برای زائران اربعین حسینی به کربلا ارسال می شود.

سرپرست فرمانداری مبارکه نیز در این جلسه گفت: مبارکه نخستین شهرستان در استان اصفهان است که اقدام به راه اندازی موکب در کربلای معلی کرده است.

جواد سلطانی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار نفر از این شهرستان در اجتماع بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند.

موکِب در اصطلاح به ایستگاه‌های خدمات‌رسانی زائران یا گروه‌های همراه برای اسکان و پذیرایی از زائران اماکن مقدس مذهبی گفته می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

برپایی موکب برای زائران اربعین در کربلا و نجف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.