افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان

دبیر کل اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و جمهوری آذربایجان با توجه به تثبیت نرخ ارز و کاهش تعرفه های گمرکی و توانمندی های اقتصادی دو کشور افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وثوقی ایرانی، دبیر کل اتاق بازرگانی استان اردبیل افزود: هفته گذشته هیات تجاری و فنی مهندسی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان به عنوان اصلی ترین شریک اقتصادی و مرزی سفر کردند تا در کنار حضور در نمایشگاه توانمندی ساختمان آذربایجان بتوانند در تعاملات و نشست های دوجانبه زمینه ورود و گسترش همکاری فنی مهندسی و توسعه صنعت ساختمان را با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز فراهم آورند.

وی بیان کرد: این سفر با محوریت اتاق بازرگانی اردبیل و همراهی اتاق مشترک ایران و آذربایجان و نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و اعزام تعدادی از اعضای شورای شهر انجام شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی اردبیل هم مرزی چهار استان کشورمان را با جمهوری آذربایجان یادآور شد و افزود: ما در بین این چهار استان می توانیم از شرایط مناسب تری برای افزایش حجم مبادلات تجاری بهره مند شویم که از جمله آن صادرات محصولات ساختمانی و همچنین صدور خدمات فنی مهندسی است.

وثوقی ایرانی ادامه داد: در نمایشگاه ساختمانی که در باکو برپا شد گروهی از مهندسان و تولیدکنندگان صنعت ساختمان از شهرهای مختلف کشورمان با محوریت اردبیل حاضر شدند تا در این نمایشگاه که از 28 کشور دنیا حاضر شده بودند شرکت کرده و با فناوری های جدید ساختمانی آشنا شوند .

وی بازار آذربایجان را برای فعالیت شرکت های ایرانی مناسب خواند و گفت: اقتصاد آذربایجان در سال های اخیر وضعیت خوبی نداشته و با فعالیت شرکت های آذری برخی مزیت های صادراتی ایران مثل سیمان یا مصالح ساختمانی در حال از بین رفتن است و براین اساس صدور خدمات فنی مهندسی و دانش بنیان مزیتی خوبی برای ما محسوب می شود.

وثوقی ایرانی به دیدار اعضای هیات تجاری مهندسی ایران با اعضای کنفدراسیون کارفرمایان آذربایجان اشاره کرد و گفت: در این نشست با معرفی توانمندی های تولیدی و خدمات مهندسی استان اردبیل سعی شد از سرمایه گذاران آذری نیز برای حضور در ایران دعوت شود.

 

انتهای پیام/ح

سفر هیات تجاری اردبیل به جمهوری آذربایجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.