حضور 9 هزار زائر خراسان شمالی در همایش اربعین

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی پیش بینی کرد امسال ۹ هزار زائر از استان خراسان شمالی در مراسم اربعین حسینی حضور یابند .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛مهرداد ابراهیمی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار خراسان شمالی و جانشین ستاد هماهنگی مراسم اربعین در استان در جمع خبرنگاران گفت: مرز چزابه برای تردد زائران استان خراسان شمالی  در اربعین امسال تعیین شده است و تردد در مرزها و ورود به کشور عراق بدون مجوزهای قانونی مجازات حبس از 6 ماه تا 3 سال در پی خواهد داشت.

وی درباره هزینه های قانونی سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین تصریح کرد : مجموع این هزینه ها اعم از دریافت روادید ، بیمه سفر و حوادث و هزینه های قانونی دیگر کمتر از 200 هزار تومان است و بحث دلار هم موضوعیت ندارد .

ابراهیمی هماهنگی دریافت و توزیع کمک های اهدایی و نذورات مردمی بین زائران مراسم اربعین حسینی، کمک به مردم عراق به عنوان میزبانان این سفر معنوی، کمک به تأمین نظم و امنیت در مرزها و کشور عراق با همکاری دولت آن کشور و تأمین امکانات مربوط به بهداشت و سلامت زائران را از وظایف ستاد هماهنگی مراسم اربعین برشمرد و تصریح کرد : زائران باید با اخذ روادید و از مرزهای رسمی تعیین شده سفر معنوی خود را به انجام  رسانند.

وی با بیان این که با صدور روادید برای زائران ، آن ها به طور خودکار بیمه می شوند ، گفت : امکانات و نیروهای بهداشتی و درمانی برای استقرار در موکب های خراسان شمالی نیز پیش بینی شده است.

معاون سیاسی استاندار اظهار کرد : امسال یک موکب در مرز مهران برای تغذیه و اسکان روزانه 5 هزار نفر و ۲ موکب هم در کربلا برای خدمت رسانی به همین تعداد زائر استان خراسان شمالی در ایام اربعین برپا می شود.

وی افزود : امسال تاکنون برای عزیمت به کربلای معلّی و حضور در مراسم اربعین ۵ هزار و۳۷۱ نفر در استان نام نویسی کرده اند و به ۴ هزار و۵۰۳ نفر ویزا داده شده است .

وی گفت :سال گذشته برابر آمار رسمی افزون بر 7 هزار و 800 زائر از استان خراسان شمالی در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

گفتنی است شماره حساب های دریافت کمک های مردمی و نذورات برای موکب های استان شماره حساب 43104078700.1 بانک انصار به شماره کارت 6273811074394765 برای جمع آوری کمک های مردمی به موکب مستقر در کربلا و شماره حساب 431342165061 بانک انصار با شماره کارت 6273811093042056 برای موکب مستقر در مرز مهران است .

انتهای پیام/ آ

تاکنون 5 هزار و 371 نفر برای سفر به اربعین در استان خراسان شمالی ثبت نام کرده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.