استاد دانشگاه آزاد اسلامی؛

فضای مجازی نباید مبنای قضاوت افراد قرارگیرد

استاد دانشگاه آزاد بردسیر با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید مبنای قضاوت افراد قرار گیرد گفت: دامنه شایعات دراین فضا بسیار گسترده و بیشتر مطالب فاقد مرجع معتبر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حمزه وفایی معاون سیاسی واجتماعی فرمانداربردسیر درجلسه ساماندهی امورجوانان با محوریت فرصت ها و تهدید های فضای مجازی گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش سطح آگاهی جوانان و نوجوانان در برابر نقش های مثبت و منفی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده شود.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در خصوص فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی افزود: خانواده‌ها باید فرزندان خود را در برابر آثار منفی فضای مجازی مدیریت ونسبت رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند .

جانشین نماینده عالی دولت افزود: همه ما باید اطلاعات و علم کافی نسبت به مسایل بخصوص پدیده جدید فضای مجازی داشته باشیم.

خطیبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیرگفت: فضای مجازی تبدیل به یک مقوله پیچیده شده و طبق آمار بیش از ۳میلیارد نفراز جمعیت جهان از اینترنت استفاده می کنند.

وی افزود: تاسال ۲۰۲۰هرفرد از ۸دستگاه اینترنتی از جمله ساعت گوگل،عینک های هوشمند و ...استفاده و عصر فرا اطلاعاتی غالب خواهدشد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر اطلاعات رو جز لاینفک زندگی بشردانست و افزود: طبق آمار روزانه ۱۵میلیون نفر از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده واین شبکه ۲۲۰هزار عضو جدید میگیرد و ۱۲میلیارد پیام مبادله می گردد.

خطیبی تصریح کرد :سیاست محدودسازی درخصوص شبکه های اجتماعی به نتیجه نخواهدرسید وما باید نسبت به تولید محتوای سالم و با رفرنس اقدام کنیم.

استاد دانشگاه آزاد بردسیر در این جلسه با تاکید بر اینکه فضای مجازی نباید مبنای قضاوت افراد قرارگیرد گفت: متاسفانه دامنه شایعات دراین فضا بسیار گسترده وبیشتر پست ها و مطالب فاقد مرجع و رفرنس معتبر می باشند.

فیروز آبادی گفت: شخصیت سازی از چهره‌های کاذب در فضای مجازی، ارائه الگوهای نامناسب، کاهش محبت و احساسات، ازهم گسیختگی خانواده، دور شدن جوانان از ارتباطات اجتماعی، افزایش طلاق، ورود به حریم خصوصی خانواده‌ها، پرده دری حیاء و عفت، روی آوری به اعتیاد و جرایم برخی از عوامل مخرب فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی با این اثرات منفی و مخرب اهمیت بالائی برای آگاهی و توسعه جوامع، سازمان ‌ها و افراد دارد اما انتخاب بعد مثبت یا منفی هر فناوری توسط خود کاربر است که باید در این رابطه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی انجام شود.

وی افزود: نقش مخرب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قدرت انگیزه، ابتکار و خلاقیت جوانان را می‌گیرد.

استاد علوم اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان اینکه به طور حتم همه اقشار مختلف جامعه به نوعی در معرض خطر آثار منفی فضای مجازی قرار می‌گیرند، تاکید کرد: با تصمیم گیری، سیاست گزاری و برنامه ریزی صحیح مطالعه شده و علمی و با اقدامات هماهنگ می‌توان از این آثار مخرب پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه کانال هایی با کارائی مثبت هم در فضای مجازی وجود دارد، بیان کرد: اگر در برابر کانال‌های مخرب احساس خطر نکنیم و هشدارهای لازم را جدی نگیرم با معضلات و مشکلات اجتماعی و امنیتی روبه‌رو می‌شویم.

فیروز آبادی به برگزاری نشست‌های مختلف پیرامون معایب و محسنات فضای مجازی با صدا و سیما، رسانه‌های مختلف، دستگاه‌های اجرائی، دانشگاه‌ها و فضاهای آموزشی و آموزش و پرورش و بر ارتقاء سطح رسانه‌ای جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

پیشگیری از خطرات فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.