پورابراهیمی مطرح کرد:

تراز تجاری کشور برای اولین بار، 3 میلیارد دلارِ منفی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:تراز تجاری کشور در شش ماهه نخست امسال برای اولین بار سه میلیارد دلار منفی برآورد شده است.

آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چرم، کیف، کفش و صنایع وابستهبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این راستا افزود: بعد از گذشت 2 سال که عمده تمرکز وزارت امور خارجه در مباحث سیاسی، امنیتی و یا امنیتی سیاسی بود، رویکرد اصلاح شده و حالا دیپلماسی اقتصادی هم جایگاه خود را پیدا کرده است. به همین موجب حضور تولیدکننده‌ها سبب می شود تا وزارت امور خارجه شرایط را برای انجام معاملات اقتصادی تولیدکنندگان تسهیل کند . اکنون ظرفیت و آمادگی برای انجام چنین اقداماتی با حضور سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت وجود دارد.

وی تصریح کرد:  روسیه از مهم ترین شرکای سیاسی، نظامی و اقتصادی است، اما تنها توانستیم در سال گذشته میزان صادرات کشور به روسیه 500 میلیون دلار بوده که این عدد فاجعه است.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه آمادگی لازم از سوی دولت و بخش خصوصی برای به حرکت انداختن چرخه صادرات به کشورهای خارجی وجود دارد، بیان کرد: باید جلساتی برگزار شود و تولیدکنندگان و تشکل ها بازارهای هدف را برای ما مشخص کنند، چون قرار نیست به همه جای دنیا کالا صادر کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت بالقوه برای صنعت چرم در کشور وجود دارد که در صورت حمایت بالفعل خواهد شد، گفت: براساس بازدید از چند غرفه در این نمایشگاه از افراد شنیده ایم که برای تامین مواد اولیه قرار بود، تسهیلاتی پرداخت شود که یک ریال هم افراد دریافت نکرده اند، به همین علت باید بررسی در خصوص شناسایی این واحد های تولید صورت گیرد تا مشکل در این خصوص مرتفع گردد.

این مقام مسوول در این راستا تصریح کرد: با کمال تاسف تراز تجاری ما در شش ماهه نخست امسال برای اولین بار سه میلیارد دلار منفی بوده، بنابراین تمرکز بر صنایعی است که توان حضور در بازارهای جهانی داشته که این امر سبب بهبود تراز تجاری کشور خواهد شد.

علی اژدرکش رییس اتحادیه کفش ماشینی هم با بیان ظرفیت های موجود صنعت چرم، کیف و کفش چرم کشور گفت: صنعت کفش ظرفیت ارزآوری، ایجاد بازاری صادرات محور، افزایش تراز تجاری را دارد به همین علت توقع ما از مسوولان توجه به توانمندی این صنعت در کشور و پس از آن حمایت و تسهیل در امور بیمه کارگران است.

در این نمایشگاه انواع محصولات و تولیدات چرمی شامل کیف‌های مختلف اداری، زنانه، مردانه، انواع کفش های چرمی مردانه و زناه ، محصولات لایه چرمی، انواع لباس های چرمی ، انواع چرم گاوی ،چرم اشبالت، چرم میشی، چرم گوسفندی، چرم بزی، چرم مصنوعی، انواع دستگاههای لیزری، دستگاه پرس، دستگاههای جین زن، انواع ماشین های دوخت و دیگر صنایع و تجهیزات به نمایش عموم گذاشته شده است.

انتهای پیام/

میزان صادرات سال گذشتهِ کشور به روسیه 500 میلیون دلار بوده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار