ضرورت تکمیل ورزشگاه بزرگ 10 هزار نفری شهدای مس شهربابک

رییس اداره ورزش و جوانان شهربابک خواسته به حق جامعه ورزش این شهرستان را پیگیری تکمیل ورزشگاه 10 هزار نفری شهدای مس شهربابک دانست و گفت: این امر می تواند به افزایش سرانه ورزشی شهرستان کمک بسیار زیادی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، رییس اداره ورزش و جوانان شهربابک ضمن تبریک هفته تربیت بدنی به همه مردم بویژه ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و پیشکسوتان، به بیان برنامه های هفته تربیت بدنی در شهرستان شهربابک پرداخت و گفت: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان استان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به میزبانی شهرستان شهربابک برگزار شد.

وی افزود: برنامه های متنوع دیگری از جمله برگزاری مسابقات ورزشی، همایش ها، برگزاری جشن هایی برای ایجاد روحیه شادی و نشاط کودکان و نونهالان، افتتاح سالن ورزشی رزمی و کلنگ زنی سالن کشتی در زمینه عمرانی و عطرافشانی گلزار شهدا را در دستور کار داریم.

پاریزی به جایگاه فعلی ورزش شهربابک در استان اشاره و تصریح کرد: خدا را شکر ورزش شهربابک به لحاظ زیرساختی و اعتباری  ورزشی در سطح استان جایگاه مناسب و مطلوبی دارد.

وی با اعلام اینکه نگاه هیئت های ورزشی استان به ورزش شهربابک نگاهی ویژه و خاص است، بیان داشت: ما نسبت به شهرهای هم ترازمان از لحاظ جمعیتی رتبه بسیار بهتری داریم.

پاریزی یادآور شد: تعداد رشته های ورزشی که زیر پوشش هستند، خدماتی که ورزشکاران دریافت می کنند و مدالهایی که در مسابقات کسب می شود، نشان از موقعیت خوب و مناسب ورزش شهربابک در استان دارد.

وی به ارائه ی گزارشی از اقدامات انجام شده در طول ریاست خود پرداخت و گفت: ما سرانه فضاهای ورزشی شهربابک برای هر نفر را با 22 سانتی متر تحویل گرفتیم و امروز با احتساب رشد جمعیت، بیش از 75 سانتی متر سرانه فضای ورزشی در شهربابک داریم.

پاریزی از افزایش تعداد ورزشکاران سازمان دهی شده از حدود 600 ورزشکار به بیش از 3 هزار ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی خبر داد و افزود: پیش از این، ما حدود 12 هیئت ورزشی فعال داشتیم اما الان این رقم به 30 هیئت ورزشی فعال رسیده است.

وی با بیان اینکه اخذ امتیاز باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس شهربابک در سال 89 صورت گرفت، تصریح کرد: در آن زمان صنعت مس شهربابک فقط یک تیم بود اما امروز یک باشگاه کاملاً مستقل با تشکیلات زیرساختی، اداری و با بودجه مستقل است که حوزه قهرمانی ورزش را پوشش می دهد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهربابک یادآور شد: هم اکنون خواسته به حق جامعه ورزش شهرستان، پیگیری تکمیل ورزشگاه بزرگ 10 هزار نفری شهدای مس شهربابک است که می تواند به افزایش سرانه ورزشی شهرستان کمک بسیار زیادی کند.

پاریزی گفت: در حال حاضر، در حوزه جانبازان و معلولان، رشته های ورزشی دو و میدانی( پرتاب وزنه، پرتاب نیزه و دیسک) والیبال نشسته، و تکواندو در حال فعالیت هستند و همچنین ورزش ناشنوایان ما در بخش بانوان و آقایان در مسابقات استانی سکودار است.

وی با اذعان به اینکه ورزش بانوان شهربابک می تواند در کشور یک قطب باشد، افزود: 50 درصد جامعه هدفمان در ورزش بانوان هستند که آمار 45 درصدی بیمه شدگان ورزشی ما که همان ورزشکاران سازمان دهی شده هستند، گواه بر این مسئله است.

پاریزی تصریح کرد: بانوان شهرستان به همان اندازه که آقایان از فضای ورزشی از جمله امکانات آبی، سالن های ورزشی استفاده می کنند، بهره مند هستند.

وی به آینده ورزش شهربابک اشاره کرد و یادآور شد: اگر افقی که برای ورزش داریم را تا سال 1400 در نظر بگیریم، نیاز داریم در روستاهای با جمعیت بالای هزار نفر حداقل یک سالن ورزشی یا یک زمین چمن مینی فوتبال ساخته شود.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: در 4 سال باقی مانده از خدمتش، شهرستان صاحب یک سالن چند منظوره مسابقاتی که حداقل 1500 تا 2 هزار نفر ظرفیت تماشاگر داشته باشد شود و برای ورزش های انفرادی مثل کشتی، تکواندو، ووشو، جودو و کاراته که هر کدام فضایی جداگانه داشته باشند ایجاد کنند.

وی از مسئولان استانی خواست: در همه زمینه ها، بویژه توزیع اعتبارات نگاهی عدالت محور و فراتر از استان داشته باشند و با ایجاد امکانات برای ورزشکارانی که در حوزه ی قهرمانی فعالیت دارند، همکاری کنند.

انتهای پیام/ب

تکمیل ورزشگاه شهدای مس شهربابک و افزایش سرانه ورزشی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار