نظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بدهی دولت به شهرداری از محل طلب های خارجی پرداخت شود

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت می‌تواند کالاهای مورد نیاز شهرداری را به ازای طلبش از دیگر کشورها بگیرد و در ازای بدهی‌ خود به شهرداری تهران بدهد.

بدهی دولت به شهرداری از محل طلب های خارجی پرداخت شودحجت نظری عضو شورای اسلامی پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در رابطه با اظهار نظرش در فضای مجازی پیرامون نحوه پرداخت بدهی دولت به شهرداری از محل طلب‌های خارجی  اظهار کرد: دولت به کشورهای مختلفی نفت فروخته است که پول آن را به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند به صورت نقدی دریافت کند. به عنوان مثال کره جنوبی از دولت ما نفت خریده است و به بهانه‌های مختلف مانند عدم انجام مبادلات بانکی و تحریم از پرداخت نقدی سر باز می‌زند که به همین دلیل در ازای خرید نفت کالا می‌دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت هم مقداری بدهی به شهرداری تهران دارد که فعلا نمی‌تواند پرداخت کند، ادامه داد:پیشنهاد می‌کنم که دولت به عنوان واسطه از این موضوع کناره‌گیری کند و مدیریت شهری طی قراردادی با کره جنوبی کالاهای مورد نیاز شهرداری تهران مثل واگن و اتوبوس را تحویل بگیرد.

وی اضافه کرد: دولت می‌تواند قراردادی امضا کند و کالاهای مورد نیاز شهرداری را  به ازای طلبش از کشوری مثل کره جنوبی بگیرد و در ازای بدهی‌ خود به شهرداری تهران بدهد.

نظری با اشاره به کیفیت کالاهای دریافتی به ازای فروش نفت از سایر کشورها تاکید کرد: باید کالایی که به ما می‌دهند کالای اساسی و ضروری باشد نه اینکه به جای طلب به ما مثلا سیب‌زمینی یا چوب بستنی بدهند.

وی با بیان اینکه دولت باید کالاهای درجه یک و با کیفیت را از کشورهای دیگر دریافت کند تا برای کشور مفید باشد، ادامه داد: کالاهای بنجل چینی قابل قبول نیست.

عضو شورای شهر ادامه داد: این پیشنهاد عملا مشکل طلب دولت از کشورهای خارجی و بدهی دولت به شهرداری تهران را حل می کند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: از این ظرفیت می‌توانیم در جهت رفع مشکلات حمل و نقل عمومی پایتخت و به تبع آن معضل آلودگی هوا بهره ببریم.

انتهای پیام/

آیا دولت بدهی خود به شهرداری را پرداخت می کند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار