رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از پیش بینی رشد ۲۰ درصدی کمک های مردمی این استان به ستاد اربعین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رمضانعلی حلوایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان بابیان اینکه ۹۰ درصد از امکانات انتقال داده شده به مرز و کشور عراق حاصل مشارکت های مردمی است گفت : سال گذشته ارزش ریالی کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان به ستاد اربعین سه میلیارد تومان بود که در سال جاری رشد ۲۰درصدی کمک های مردمی به ستاد اربعین پیش بینی می شود.


موکب های استان سمنان آماده پذیرایی از ۲۵ هزار زائر هستند


وی با بیان اینکه موکب های استان سمنان آماده پذیرایی از ۲۵ هزار زائر هستند، افزود: سال گذشته ۱۵ هزار نفر از استان سمنان به کربلا معلی اعزام شدند که پیش بینی می شود این رقم با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل مواجه باشد.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با بیان اینکه ۲۰ موکب پذیرای زائران در مراسم اربعین خواهد بود، ابراز داشت: ۱۰ هزار نفر در کربلا، ۱۰ هزار نفر در نجف و پنج هزار نفر در مرز مهران می توانند از خدمات موکب های استان سمنان استفاده کنند.


حلوایی با بیان اینکه برای نخستین بار گروهی از پاکبانان شهرداری سمنان نیز برای کمک به حفظ بهداشت و سلامتی زائران به کشور عراق اعزام می شوند، تصریح کرد: استقرار نانوایی سیار از چهار شهرستان شاهرود، دامغان، مهدیشهر و سمنان در کربلا و تأمین برخی از داروهای موردنیاز از جمله خدمات ستاد اربعین استان سمنان در سال جاری خواهد بود.


وی با بیان اینکه هم اکنون زمین مربوط به موکب استان سمنان در مهران تحویل داده شده و مسئولان ستاد در حال برپایی چادرها هستند، افزود: امسال با توجه به آمار۴۰ هزار نفری گمشدگان کمیته در راه ماندگان نیز تشکیل می شود.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.