جلسه قرآن مهاجرین افغانستانی در نمازخانه اهل سنت چهاردانگه

حبیب احمدی از کشور افغانستان، ۱۴ سالی است که در چهاردانگه، دیگر مهاجرین افغان و حتی اهالی ایرانی این محل را به گرد قرآن جمع کرده و جلسه‌ای پرشور و صمیمی را با نام محمد رسول الله(ص) اداره می‌کند.

جلسه قرآن مهاجرین افغانستانی در نمازخانه اهل سنت چهاردانگهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه قرآن حبیب احمدی، قاری و مدرس قرآن کریم و از مهاجرین کشور افغانستان، چهارشنبه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در چهاردانگه استان تهران، نمازخانه اهل سنت با حضور جمعی از ایرانی‌ها و افغان‌های ساکن منطقه چهاردانگه برگزار شد. این جلسه قرآن که «محمد رسول الله(ص)» نام دارد، سابقه‌ای ۱۴ ساله دارد. حبیب احمدی ۲۸ سال است در ایران زندگی می‌کند.

در این جلسه، اعضا به ارائه تلاوت‌های تقلیدی از اساتید و قراء مصری پرداختند و احمدی، نکات تجویدی و صوت و لحنی آنها را متذکر شد. احمدی که علاوه بر معلمی قرآن، مربی کاراته یکی از باشگاه‌های چهاردانگه نیز هست، شاگردان کلاس کاراته را نیز به حضور در جلسه قرآن تشویق و آنها را به سمت جلسه قرآن جذب کرده است.

حبیب احمدی در خلال تلاوت‌ها، اشاره‌ای به اهمیت برپایی جلسات قرآنی کرد و گفت: هر چه در راه قرآن کریم خرج کنیم با ارزش است و حتما در همین دنیا نتیجه‌اش را خواهیم دید. خدا را شاکریم که در کشوری هستیم که ام القری جهان اسلام است. شما به هر کشوری بروید جلسات قرآن و قاری قرآن هست، اما این امتیازاتی که در ایران برای قاریان هست، هیچ جای دیگر نیست. شما اگر به هر ارگان و اداره‌ای وارد شوید و بفهمند که شما حافظ یا قاری قرآن هستید، نگاهشان متفاوت می‌شود و احترام دیگری برایتان قائل هستند.

این مدرس قرآن ادامه داد: امروزه قرائت ایرانی‌ها زبان‌زد کل جهان اسلام است. این علم قرائت را رایگان و راحت در اختیار ما گذاشتند، در صورتی که شما وقتی کلاس زبان و هنر و باشگاه ورزشی بروید باید پول بدهید و هزینه کنید.

وی با بیان اینکه هیچ وقت برای آغاز کردن دیر نیست تصریح کرد: خود حقیر تلاوت قرآن را از سن ۲۵ سالگی آغاز کردم. ابتدا جلسه استاد شاه بداغی در گلشهر رفتم. در آن جلسه تنها فرد افغانی بودم اما هیچ تبعیضی نبود و از همان جا با تشویق‌هایی که صورت گرفت گام به گام پیشرفت کردم. سپس به توصیه دوستان به موسسه دارتحفیظ القرآن الکریم خیابان ایران رفتم و از محضر استاد سیدمحسن موسوی بلده و استاد محمدرضا پورزرگری به مدت ۹ سال استفاده کردم.

میهمان ویژه این جلسه پرشور و صمیمی، وحید خزایی، قاری بین المللی کشورمان بود که در پایان جلسه به تلاوت آیاتی از سوره های مزمل و شمس پرداخت که با تشویق اعضای جلسه همراه بود. از نکات جالب توجه در تلاوت وحید خزایی، این بود که مهاجرین افغان حین تلاوت خزایی، آنچنان شور و حالی داشتند که اجازه فرود به این قاری بین‌المللی را نمی‌دادند.

خزایی پس از تلاوت خود، به درخواست حبیب احمدی، دقایقی برای این قرآن‌آموزان صحبت کرد و گفت: قرآن کریم، برکات بسیاری در امور مادی و معنوی و در شخصیت انسان دارد. قرآن، کتاب ادب و اخلاق و تمام خوبی‌هاست. باید قدردان باشیم که پای سفره قرآن نشستیم. کسی هم که مستعد هست و می‌خواهد حرفه‌ای شود، با تمرین و ممارست و حرف‌شنوی از استاد خود، به این امر جامه عمل بپوشاند.

در پایان جلسه ضمن تشکر از خبرگزاری ایکنا به جهت پوشش خبری این جلسه گفت: جا دارد که از نظام جمهوری اسلامی ایران و مخصوصا مقام معظم رهبری در حمایت از مهاجرین افغان تشکر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار