رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان:

دیابتی‌ها دو برابر دیگران مشکلات قلبی دارند

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان گفت:دیابت 2 برابر دیگر افراد مشکلات قلبی ایجاد می‌کند و مؤسسه خیریه دیابت افراد را غربال‌گری می‌کند تا بیماران پیدا شوند و از بیماری خود اگاه شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد‌علی عطاری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: 23 آبان‌ماه روز جهانی دیابت است و در این روز همایش‌های بزرگی داریم؛ این بیماری شایع و آزار‌دهنده است و مؤسسه خیریه دیابت برای حساس‌سازی و آگاه‌سازی جامعه است.

وی افزود: دیابت همه دستگا‌ه‌های بدن را درگیر می‌کند و بیماری دیابت خاموش و بی‌سر و صدا است و باید از آن پیشگیری کرد زیرا درمان قطعی ندارد و آرام بدن را تخریب می‌کند؛ باید در خصوص این بیماری تذکرات و هشدار‌های لازم داده شود چون دیابت شوخی بردار نیست.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان تصریح کرد: آمار بیماران دیابتی وحشتناک است و هر ۲۰ ثانیه ۲ نفر به این بیماری دچار می‌شوند و یکی جان خود را از دست می‌دهد و تعداد بیماران با سرعت زیادی رو به افزایش است؛ این بیماری سیب ایجاد مشکلات زیادی در جامعه می‌شود و باید آموزش به همه مردم داده شود.

عطاری بیان داشت: 40 درصد مردم دچار کبد چرب هستند و کبد که مهم‌ترین دستگاه برای سم‌زدایی است دچار اختلال در عملکرد می‌شود؛ بیماران دیابتی 2 تا 5 برابر دیگران در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، زیر‌بنای هر جامعه، سلامت افراد است و باید در این خصوص پیشگیری لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: ما در قبال همه مردم جامعه مسؤول هستیم تا در زمینه سلامت آگاه‌سازی انجام شود؛ بسیاری از متخصصان ما رایگان کار می‌کنند و از جیب خود هزینه‌های بیماران را می‌دهند؛ دیابت 2 برابر دیگر افراد مشکلات قلبی ایجاد می‌کند و مؤسسه خیریه دیابت افراد را غربال‌گری می‌کند تا بیماران پیدا شوند و از بیماری خود اگاه شوند.

رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان افزود: دیابت یک سوم از عمر افراد را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود دانش‌آموزان بیمار درس خود را به این دلیل رها می‌کنند؛ دخانیات، استرس، ژنتیک، کم‌تحرکی و غذاهای مضر سبب ایجاد بیماری دیابت می‌شوند و بهتر است از سبزیجات و غذاهای فیبر‌دار استفاده شود و غذاهای شیرین از برنامه غذایی حذف شود.

عطاری بیان کرد: ورزش کردن از جمله پیاده‌روی و دوچرخه سواری برای پیشگیری از دیابت مناسب هستند؛ باید سعی کنیم استرس‌ها در زندگی کم شوند.

وی اذعان داشت: از شهرداری، آموزش و پرورش می‌خواهیم با ما همکاری کنند؛ سعی داریم در مساجد، صدا و سیما، مدارس و مکان‌های عمومی آگاه‌سازی در خصوص دیابت را انجام دهیم تا تعداد بیماران دیابت کاهش پیدا کند.

 

انتهای پیام/م

 

بیماران دیابتی 2 تا 5 برابر دیگران در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.