افزایش اختلافات در کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی

معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی، رئیس و دو تن از اعضای این کمیسیون را به ویرانگری انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی ها متهم کرد.

افزایش اختلافات در کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتیه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حمیرا حقمل»، معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی، رئیس و دو تن از اعضای این کمیسیون را به ویرانگری انتخابات شورای ملی و شوراهای ولسوالی ها متهم کرد.

حمیرا حقمل می‏ گوید که برکناری پنج تن از کارمندان کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی یک توطئۀ سیاسی برای برهم زدن انتخابات بوده است.

به دنبال اختلافات میان رئیس و معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی، این نهاد برای حل مشکلات داخلی دست به دامن دادستانی شده است.

حقمل می گوید که ناگزیر شده است برای حل مشکلات در این کمیسیون در یک نامه ده صفحه ای از دادستانی و ریاست جمهوری کمک بخواهد.

عبدالعزیز آریایی، رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی، پنج روز پیش پنج کارمند این کمیسیون را به علت سرپیچی از قوانین و مانع بودن در برابر اصلاحات، از کار برکنار کرد. اما هنگامی که معاون این نهاد، این حکم را نپذیرفت، رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی صلاحیت های مالی او را نیز گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.